Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 Flextone?


Jøgge

Anbefalte innlegg

Har noen av dere her påforumet prøvd, eller har noen av dere erfaringer med Line6 flextone?

Er den et godt kjøp? Jeg spiller vel mest metal, men vil gjerne ha en allsidig amp. Hvis valget hadde stått mellom Marshall DSL 401 comco'n eller Flextone'n, hva ville dere godt for?

Hvis dere har noen forslag til andre bra amper i denne prisklassen så kom med det au...

Takker og bukker på forhånd for alle svar. :D

Jøgge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke lyden i Flextonen funket til metall da jeg hørte den. Nå kan det skyldes at jeg har andre tonale preferanser enn den gjengse metallgitarist, mer mellomtone og mindre bass, for eksempel. Hadde nok gått for Marshallen selv, men ikke uten å teste den grundig først. Forslagene til Phoncible er også verdt å ta med seg.

Av de to ampene er Flextonen nok mer fleksibel enn Marshallen, i og med at den første gir deg tilgang på lyd i retning Fender/Vox, dersom det er av interesse. Hvorvidt det er viktig for deg avhenger igjen av hvor mange kanaler du trenger, om du har noen pedaler/effekter, hva slags gitar du har og hvordan du vil det skal låte. Vi skyter med andre ord litt i blinde her, men det funker kanskje for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en flex xl hjemme.

om du er en skikkelig arrgh metall gitarist vil du nok ikke bli helt fornøyd med vrengen på disse ampene forsterkerern skal ''simulere'' men for meg som spiller litt av hvert innen rock og blues sitter den som et skudd.

det som er gøy med den er at den spiller som en topp med kabinett, og dette kan du velge lett mellom. også er det sinnsykt mange gode muligheter med den som jeg ikke har satt meg skikkelig inn i enda. både for innspilling annet. perfekte amp for giggs på lokaln viss du skjønner..mye lyd og trøkk har den og.

om du spiller mye metall tror jeg engl og randall har mye du burde teste..

noen ganger angrer jeg litt på at jeg kjøpte en flexibel combo med mange muligheter istedenfor en half stack med flere fete pedaler...da står man liksom litt mer fritt til å forme sin egen lyd.

lykke til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.