Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nå kom min Dunlop Wah og Harmonix Big Muff


MjaMjo

Anbefalte innlegg

Oh yes!

Endelig kom mine to etterlengte julegaver fra julenissen, noen dager på etterskudd.

Det er snakk om en Elektro Harmonix Big Muff Pi og en Dunlop Bass Wah (GCB-100).

Ekstatisk, nå.

Jeg fikk Dunlop'en tidlig på dagen, og fikk lekt meg med den noen timer. Førsteinntrykket var: funky! Wahpedalen var bra den, kanskje litt for mye diskant når pedalen er helt nedtrykt. I midt-posisjon har den en fin blanding av Wah og vreng, "godlyden" for min del.

Senere på kvelden; hente Big Muff'n.

For en SYK pedal. Det høres helt vilt ut når man trykker den på og går fra cleanlyd på bass til dette monsteret av en pedal. Bygget som en stridsvogn og ser ut til å tåle tredje verdenskrig og fremdeles brøle.

Tonene som kommer ut av dette monsteret er helt sykt. Transformerer en vanlig bassgitar til det 2 rytmegitarister normalt gjør.

muff.jpg

wahmuff.jpg

Glad nå! Beklager de store bildene.

WOHO!

Endret av MjaMjo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en nesten ny big muff som jeg solgte til en bassist for 200kr. Funket ikke i det hele tatt til gitar, men den funker jo bra som fuzz på bass.. Tenkte bare og nevne det slik at folk ikke får et inntrykk av at dette er en knall pedal.. for den er ganske spesiell. Veeldig gromsette fuzz..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Tittelen intetsigende? Inne i "effekter og forsterkere"-rommet kalles trådes "endelig, de er her!" Man trenger ikke Mensa-medlemskap for å forstå at trådstarter har mottatt noe gear.

2. EivindS: Rart at den just rocket på en en Fender Strat i tillegg til min Yamaha-bass. Kanskje du var uheldig med din, eller kanskje jeg er heldig med min ;)

Endret av MjaMjo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Tittelen intetsigende? Inne i "effekter og forsterkere"-rommet kalles trådes "endelig, de er her!" Man trenger ikke Mensa-medlemskap for å forstå at trådstarter har mottatt noe gear.

2. EivindS: Rart at den just rocket på en en Fender Strat i tillegg til min Yamaha-bass. Kanskje du var uheldig med din, eller kanskje jeg er heldig med min ;)

ja, vi kunne kansje slutte med topictitler. veit jo det handler om effekter og/eller forsterkere uansett.

kansje vi skal slutte å ha innhold også? veit jo hva det er uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ikke det at den ikke fungerte.. har den jo fortsatt i studio, den har bare skiftet eier.. poenget var at jeg ikke synes dette er en allemanns vreng pedal.. :) Var ikke ment som noe negativt mot noen, mer som en "endelig er den ikke her lenger" for min del ;)

Men gratulerer til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phonicle: leser du bare overskriftene i avisa og? :lol:

tar utgangspunkt i det, for å se om det kansje fins noe av interesse. du saumfarer kansje både dette forumet og avisene fra første til siste bokstav?

mjamjo: er ikke så vanskelig å skrive hva som faktisk har kommet i kommentarfeltet, er det? var det hardt for deg at jeg kommenterte det? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phonicle: Det er bare teit av deg å bruke tid og energi som moderator på sånt.. Jeg syns det burde være opp til trådstarter og lage en tittel som er interessant nok.. Hvis ikke han klarer det så er det jo bare han selv som får lide i form av at ingen gidder å lese tråden hans..

Blir litt vel diktaturisk om ikke folk skal få navngi trådene sine som de selv vil her (skjønner at enkelte ting som banneord osv bør unngås da).

Back to topic: Den sorte er den russiske.. Det avslørtes vaffal for et oppvakt individ som meg etter å ha sett russisk skrevet på fronten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke mod, veit ikke om han tok seg nær og prøvde å fornerme meg ellerno, men det var ihvertfall han som endra tittelen. hvis jeg hadde vært mod hadde jeg antageligvis lagt til "dunlop wah og harmonix big muff" i undertittelen og sendt han en liten pm ellerno på det, men det er hverken min plikt å gjøre eller avgjørelse å ta.. jeg kom bare med min mening, ser ikke noe problem i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.