Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny-renoverte sider hos BBM !


Mr.Bungle

Anbefalte innlegg

Hepps ..

Vært stille en stund fra oss i Big Balls Music !

Nå etter en laaang høst er endelig de nye sidene ute !

Fremdeles er det mange ting som kommer til å dukke opp og sidene er ikke helt ferdige.

Mangler noen artistprofiler og litt til ...

Hjertlig velkommen til å ta en titt ! :)

www.bigballsmusic.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden er grei nok den. Ting er satt opp slik man forventer å finne det, og siden har et helhetlig design.

Desverre synes jeg det er et par ting som ser litt hastverk ut, slik som typografien i headeren. Føler heller ikke at splash screenen tilfører siden noe.

Ellers er IE den eneste "de tre store" som viser sidene i samme bredde som headeren her hos meg, og det virker ut som alt for mange elementer er satt med absolutt posisjon. Feks går teksten "Sjekk ut våre fantastiske tilleggstjenester som er inkludert i prisen:" over i neste spalte i alle nettleserene mine.

Fiks disse små buggene, og siden vil bli bra ;)

Endret av bove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig, et lite musikkfirma som blir artist promotører og web designere/hoster

jaja..

mrsmt .... :lol:

Planene har ligget i bakgrunn hele tiden ;)

joda, vi formidler fremdeles Dean Gitarer !

men for de som har fulgt med så har vi hele tiden sagt at vi skal etterhvert bli et ressurssenter for band/artister !

1. Vi selger instrumenter

2. Vi tilbyr artist promotering

3. vi tilbyr studio til en rimelig penge ( kommer etterhvert ut på sidene våre )

4. vi tilbyr profesjonell artist fotografering ( kommer etterhvert )

5. Cd pressing

6. offensiv promotering mot plateselskaper

7. Websider for artister og band

8. profesjonelle designere er med på laget ( coverart + diverse )

9. samarbeid med Gitardoktor er igang

10. allerede i gang med Gitartimer ( gitar/bass skole )

11. CustomPaint av gitarer og instrumenter generelt

12. et Webzine kommer på lufta i forkant av Frankfurt i slutten av mars, der kommer vi til å ha daglige reportasjer fra messa etter ønsker fra våre kunder om hva de vil vite mer om etc.

kommer også mye mer ut etterhvert ....

akkurat nå holder vi på med å lage Websidene til Jørn Lande, Dr.Chet, Rags to Riches, Wild Side, Galar (er fedig), Elisabeth Karsten, TrondK ..... + noen godbiter til....

liten notis til bove

har ingen problemer med størrelsen på noe her, hverken IE eller Firefox, sjekk innstillingene i nettleseren din ;)

som sagt mer kommer, iløpet av 2006 går vi med planer om en liten kulturmønstring og vil gi noen band muligheten til å delta, etter en meget selektiv jury B)

så om noen har Demoer så er det bare å sende !!

....okidoki ..... skrivefeil og annet småpirk får dere leve med på sidene våre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt seriøs når jeg får total-fnatt av at du sier dere driver med webdesign. Deres egen side er ikke engang i nærheten av å holde mål i profesjonell sammenheng. Den er cheesy, dårlig lagt opp, umoderne, stappfull av glitcher, elendig kodet, for ikke å snakke om direkte stygg. Jeg ville sannesyneligvis til og medhevet øyenbrynene om den var en helt vanlig privat hjemmeside. Dette er, tro det eller ei, ment konstruktivt. Det er mulig jeg utrykker meg litt ekstremt, men jeg kan ikke få sagt nok hvor viktig det er at et firma som tilbyr webløsninger vet hva de driver med (noe dere tydeligvis ikke gjør). Jeg anbefaler dere å få en webdesigner eller noen som har erfaring og peiling (og da mener jeg noen som faktisk kan vise til gode resultater) på laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt seriøs når jeg får total-fnatt av at du sier dere driver med webdesign. Deres egen side er ikke engang i nærheten av å holde mål i profesjonell sammenheng. Den er cheesy, dårlig lagt opp, umoderne, stappfull av glitcher, elendig kodet, for ikke å snakke om direkte stygg. Jeg ville sannesyneligvis til og medhevet øyenbrynene om den var en helt vanlig privat hjemmeside. Dette er, tro det eller ei, ment konstruktivt. Det er mulig jeg utrykker meg litt ekstremt, men jeg kan ikke få sagt nok hvor viktig det er at et firma som tilbyr webløsninger vet hva de driver med (noe dere tydeligvis ikke gjør). Jeg anbefaler dere å få en webdesigner eller noen som har erfaring og peiling (og da mener jeg noen som faktisk kan vise til gode resultater) på laget.

hehehe......

;)

tro det eller ei, vi har nok de kvaliteter vi trenger.

Har gjort webdesign jobber for større reklamebyråer, tror ikke det skorter på kvalitetene hehe :lol:

For vår del er det viktig at våre egne sider er så enkle som mulig, uten flashy dubbeditter og alt for mye greier.

om referanser så vil sidene våre etterhvert gi deg det du trenger.

tar kritikken for det den er.

men for all del ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe......

;)

tro det eller ei, vi har nok de kvaliteter vi trenger.

Har gjort webdesign jobber for større reklamebyråer, tror ikke det skorter på kvalitetene hehe :lol:

Vel, jeg prøver ikke å være kjepphøy eller noe i den duren. Men jeg jeg har nok en god del mer 'snøring' på dette enn det du har (dog ingen offisiell utdannelse el. likn. Men har gjort en del arbeid på området, også betalt). Om webløsninger du/dere har levert tidligere i profesjonell sammenheng holder samme nivå som denne siden, synes jeg fremdeles jeg har grunn til å være meget kritisk. Koden ser ut som et bomba horehus, du har ikke engang doctype spesifisert (!!!), og den lar seg i alle fall ikke validere opp imot fastsatte webstandarder. Enten har du ikke peiling, eller så gidder du ikke. Jeg satser på førstnevnte.

Når det gjelder designet kan jeg godt peke på noen grunnleggende design no-noes, siden du fraslår deg kritikken:

* Du har splash-screen. Splash-screen er å regne som den totalt mest kronglete og unødvendige måte å legge opp en webside på (dette vil de fleste i faget være enig med meg i). Spesielt gjelder dette når splashen ikke har noen som helst praktisk funksjon. Splash brukes utelukkende dersom det er helt nødvendig som f.eks en forhåndsvalgsmeny (HTML/Flash f.eks), loading i en flash-animasjon, eller en grunnleggende estetisk funksjon.

* Det store BBM-banneret på toppen av siden kunne vært helt OK dersom du fjerner alle de forstyrrende og dårlig integrerte elementene. Jeg snakker om "stjernedrysset", mikrofonen og den stoore teksten uten anti-alising.

* Toppbanneret tar uforholdsmessig mye plass i forhold til den faktiske informasjonen.

* Menyen kunne hatt godt av en enkel mouseover. Da dette er vanlig på de aller fleste linker og nettsteder blir det for mange nesten "unaturlig" å føre musa over en link som ikke reagerer. Dessuten kunne disse linkene hatt godt av en litt sterker kontrast til bakgrunnen, altså en mørkere utgave av grå.

* Play-knappene i downloadboksen ser ut som de kommer fra clipartsamlingen til office '97. Bør oppdateres til noe mer estetisk eller byttes ut med linker, f.eks.

Forøvrig er siden til "Galagar" helt på trynet i forhold, og det sier litt. FRAMES? Velkommen til 1995.

Greit at du sier du har fornøyde kunder, men det har jo noe med at kundene som velger å la dere designe websidene sine i utgangspunktet ikke har filla snøring på design og webdesign, og derfor kanskje ikke har kritisk sans nok til å ikke gi oppdraget til en bedrift som strengt tatt ikke kan faget sitt. No offence, men det blir for tynt.

Vil gjerne se sidene til disse "større reklamebyråene", forresten. Kan jo hende de er noe annet. :)

For vår del er det viktig at våre egne sider er så enkle som mulig, uten flashy dubbeditter og alt for mye greier.

Jeg har aldri sagt at du skal bruke masse "flashy duppeditter". (Selv om splashen er et godt eksempel på en unødvendig og enerverende duppeditt).

Øhy, det er bare whine uansett.

Nei, det er igrunn rettet som en pekefinger mot at for å bli tatt seriøst som leverandør av websider, lønner det seg å kunne lage websider, noe BBM ikke akkurat viser.

Begynn å grin sier jeg bare, hvis ikke det holder liksom

Ojoj, modent. Jeg tok/tar meg friheten til å kritisere eller kommentere når noen linker til siden til det som skal være et firma som driver med webdesign (blant annet), men som jeg ikke ville betalt for å designe siden til 'Hoppensprett barnehage' engang. Aller mest for å gjøre eieren selv oppmerksom på at han trenger en skikkelig webdesigner, igrunn.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

whine, whine, whine :P Ta det med ro! Poenget var at det er bra nok! Hvis du ikke liker det så kan du godt kommentere det, men du trenger ikke å dra det så langt ut at folk blir slitne av det. Hvem er det som gidder å lese stilen din om siden til BBM uansett?

Synes siden var helt okay for meg :) Og det er min kommentar, men selvsagt om du vil kritisere så er det alltid okay. Men jeg syntes bare du dro det litt langt, de burde jo få gjøre sin greie.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er ikke at siden ikke er "OK" som en vanlig hjemmeside f.eks, men at det er nokså oppsiktsvekkende at BBM tilbyr "komplette nettløsninger" når de ikke er istand til å lage en proff nettside til seg selv, engang. Det blir som en Lexus-forhandler skulle kjørt Honda Accord.

Det at du ikke finner "stilen" min interessant bryr jeg meg fint lite om. Siden BBM ikke tar kritikken alvorlig var det nødvendig å eksemplifisere og påpeke noen konkrete bommerter.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.