Web Analytics
Jump to content

Brett Garsed - Got the Horn

aiwass
 Share

Recommended Posts

Hva slags musikk (kategori?) er dette? Jeg vil høre mer! :D

Brett er vel i fusion-kategorien (sammen med Holdsworth, Gambale, Henderson, etc.), men denne låta--samt resten av det siste albumet hans, Big Sky--er for det meste rock, om enn en litt mer 'intelligent' avart.

La meg først få si at min platesamling består av et svært rikt utvalg stilarter og jeg er åpen for det meste.

Derfor forhåndsdømmer jeg ingenting og min musikkinteresse og det faktum at jeg spiller selv gjør at jeg tror nok jeg har et visst grunnlag å uttale meg på.

Dette er kjedelig, du verden så døvt.

Jeg har de seneste dagene sett videoen gang på gang for å virkelig prøve å forstå før jeg skrev et innlegg, så dette er ikke et innlegg jeg skriver etter å ha sett 2 min av videoen, for deretter stoppe den også skrive et innlegg for å provosere.

At noen synes dette er funky og interesant og kult osv er for meg helt greit, det jeg reagerer på er når man kaller det "inteligent musikk" for det er jo det dere vil.

Progresiv inteligent fusion rock, ikke sant...!

Når videoen starter tenker jeg med en gang "film", jeg ser for meg flybilder av New York med masse mennesker og filmens tittel, regissør osv. Og vi snakker selvfølgelig om en typisk lettbeint amerikansk komedie.

Og hva med bassisten... jeg hører jo han hele tiden, han komper ikke, han spiller jo, også skjer det katastrofale: selvfølgelig må han få en liten solo der mot slutten slik at han også får litt mer fokus.

Og dermed er hele klisjeen fullendt!

Som sagt, jeg respekterer andres smak, for meg er enten musikk underholdning eller kunst noe som gjør at jeg slipper å si at Britney Spears er søppel; det er jo bare underholdning og det er jo greit, alle vil jo underholdes av og til og for meg havner dette i samme bås: underholdning, kjedelig underholdning.

Så poenget mitt er at noen kaller dette inteligent musikk, ikke at jeg ikke liker det.

Kanskje karen eller bandet har bedre materiale, jeg har jo kun hørt en låt men den står for meg kun som jamming uten noen ekstra tanke bak.

Derfor spør jeg, hva er inteligent med musikken jeg nå har hørt?

Jeg er ikke interesert i å krangle, bare forklar meg hva dere hører i musikken og hjelp meg til å forstå.

takk

Brett er vel i fusion-kategorien (sammen med Holdsworth, Gambale, Henderson, etc.), men denne låta--samt resten av det siste albumet hans, Big Sky--er for det meste rock, om enn en litt mer 'intelligent' avart.

...sa jeg.

Om ordbruken min irriterer deg så vanvittig, kan jeg heller bruke ordet 'avansert', eventuelt 'skolert', da jeg kun refererte til det faktum at Bretts 'rockelåter' inneholder en del viderekomne teoretiske elementer som ikke akkurat er standard praksis i rock.

Elitisme-argumentene, derimot, kan du la ligge...