Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

RiffWorks


Pagey

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har en Pod XT og lurer på om jeg skal gå til innkjøp av programmet RiffWorks? Jeg er ikke noen ekstrem freak på miksing, men vil ha et program som er greit og lett å bruke med en del muligheter i redigering og miksing. Jeg forstår det slik at RiffWorks passer ypperlig til Pod XT, stemmer dette? For øyeblikket bruker jeg Audacity.

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det, og er veldig fornøyd. Var ute etter noe som var enkelt å komme i gang med, og det var Riffworks. Jeg finner også ut stadig nye måter å bruke ting på , og er veldig imponert. Er et program laget for gitarister, ikke data-eksperter, og det vises tydelig. Jeg har lagt ut en låt under Innspillinger, der kan du få en smakebit. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det, og er veldig fornøyd. Var ute etter noe som var enkelt å komme i gang med, og det var Riffworks. Jeg finner også ut stadig nye måter å bruke ting på , og er veldig imponert. Er et program laget for gitarister, ikke data-eksperter, og det vises tydelig. Jeg har lagt ut en låt under Innspillinger, der kan du få en smakebit. Anbefales!

Takk for svar, veldig bra innspillinger! :) En ting jeg lurte på, er det mulig å lage trommespor og slikt i programmet, eller må jeg gjøre dette i et annet program og laste inn i RiffWorks? En annen ting er om det er mulig å laste inn backingtracks i f.eks mp3, og spille til i RiffWorks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trommer i Riffworks er genialt enkelt. Velg trommetakt og tempo og spill i vei. Hvor enkelt/avansert "trommeslageren" slår bestemmer du enkelt, og trommerne kan rettes på etter at innspillingen er ferdig. Vil du ha flere trommeslagere, kjøper du dem fra Line6 sine sider. Her får du trommer i de aller fleste stilarter.

Du kan ikke laste en mp3-fil inn i Riffworks og spille over den, hvis det var det du mente. Jeg bruker Guitar Port til det, vet ikke detaljene vedr. Pod. Alt dette kan du lese om på Line6' hjemmesider, prøv det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes bra ut ;) Litt dumt det med at man ikke kan spille av mp3 filer og slikt, men da får jeg bare bruke audacity, selv om jeg ikke klarer å spille inn ved hjelp av USB i Audacity :S Er det GearBox du bruker til GuitarPort? Sjekket ut en del på Line 6 hjemmesider, og det fungerer dessverre ikke til Pod XT. Menmen, RiffWorks høres bra ut til selvproduksjon, så jeg kommer nok til å kjøpe det. Takk for hjelp og svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes bra ut ;) Litt dumt det med at man ikke kan spille av mp3 filer og slikt, men da får jeg bare bruke audacity, selv om jeg ikke klarer å spille inn ved hjelp av USB i Audacity :S Er det GearBox du bruker til GuitarPort? Sjekket ut en del på Line 6 hjemmesider, og det fungerer dessverre ikke til Pod XT. Menmen, RiffWorks høres bra ut til selvproduksjon, så jeg kommer nok til å kjøpe det. Takk for hjelp og svar :)

å spille in i audacity er enkelt, velg pod xt som lydkort etter å ha innstallert driverne,som du forøvrig finner på line 6 sin hjemmeside, så åpner du audacity, trykk på den røde rundingen, så er det bare å spille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å spille in i audacity er enkelt, velg pod xt som lydkort etter å ha innstallert driverne,som du forøvrig finner på line 6 sin hjemmeside, så åpner du audacity, trykk på den røde rundingen, så er det bare å spille

Ok! Supert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.