Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Acantha - The Deathrow Lateshow - demo


Pitty^_^

Anbefalte innlegg

Vi driver å jobber med en EP for tiden i bandet, men har hatt litt tekniske problemer osv så deadlinen vår før jul var desverre ikke mulig å rekke. Så det vi har gjort er å sette sammen en liten juledemo med noe nytt og noe gammelt materiale som vi har fått spillt inn. Så her er en liten julegave til forumhorene. Det er noen små tekniske feil som vi jobber med å fikse opp, men fortsatt veldig hørbart. Alt tatt opp i kjelleren min hvor jeg selv har stått for bassingen, en del opptak/miksing og noen diverse effekter.

Demo

Kom med kritikk, respons og eller hva dere føler for. Jo mer, jo bedre hjelp for oss. Feil vi allerede er klar over er et par små spillefeil på akustisk gitar, vokalen på slutten av 6. spor + noen tekniske skurringer som vi ikke vet problemet av. Noen som vet grunnen til at knitringer oppstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig tøft syns jeg.

Man kan jo høre at det er "amatør" (jeg kaller dere ikke amatører) opptak. Men i hvertfall mye bedre en noe av det jeg får til, og som sagt, veldig tøft!

Det eneste negative syns jeg at trommene var litt lave i forhold til gitarene på noen av låtene, men det er kanskje fordi jeg liker musikk med trommer man hører altfor godt..

STÅ PÅ!

PS: Hva slags utstyr brukte dere til opptakene?

Endret av Dynamic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å høyrt igjennom alt sitt eg igjen med eit blanda inntrykk. Noko bra og noko ikkje bra. Eg trur de bør vera litt meir selektive med låtmateriale. Mykje blir litt overpompøst. Snakkeparti er überharry, og det funka ikkje her. Vokalisten har ei tøff stemme, så kvifor ikkje bruka den. Kvinnevokalen har eit godt stykke igjen før den er bra. Perspective er ei veldig bra låt. Resten er middels og under. Det let litt uferdig (litt surt, merkelege fadar/overgangar), men det er slikt ein kan fiksa. Mitt tips må vera å jobba litt meir med låtane og få alle opp på eit litt høgare nivå, men som sagt likte eg perspective.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var bra, generelt. :)

Kvinnevokalen på Revelation var litt av dårlig kaliber i begynnelsen på sangen, men tok seg opp. Perspective var godlåt! 616 var digg å høre på, og burde vart lenger. Avslutninga synes jeg og var særdeles svak og ikke sto i stil til låta, å spille en passende akkord synes jeg hadde vært bedre enn det som avslutter låta.

Beyond Hell likte jeg bare ikke. Hadde noe med vokalen å gjøre, ingen særlig store hooks i den sangen, og de som var der som "Hit me! Harder!" falt jeg ikke for.

Shotgun Man var vel egentlig grei, bare at den jææævla kvinnevokalen ødela alt.

The Deathrow lateshow hadde et særdeles cheesy snakkeparti i seg. Kanskje noen liker det, men men.

Whispers of the forgotten var en helt grei låt.

Alt i alt var det Perspective som slo ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.