Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forelsket


Jamest

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt forelsket i LTD EX-400BD! jeg har falt helt pladask. Den er så utrolig deilig å se på, og den må bare lyde deiligere enn den ser ut!!!!! Jeg skal spare opp så fort som bare faens mulig, men jeg lurte på om det er noen som har noe å si om gitaren? erfaringer? linker til anmeldelser? er det et dårlig valg av gitar?

jeg kjenner en kar som har en ganske lik gitar, samme form altså.

takk takk

james

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LTD er dyrt i Norge, så hvis du har sjansen bør du kjøpe fra utlandet eller kjøpe brukt. Dessuten er det ikke lett å få tak i ESP/LTD i Norge.

Når det gjelder kvaliteten er den kjempebra, har selv en EC-1000 og er storfornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaahh :P tenkte ikke på det for å være ærlig. Men en venn av meg er i usa hvert halvår, og skal kjøpe med seg en hjem til meg, om jeg fortsatt er interessert. men jeg må tenke meg om litt, og selfølgelig jobbe litt mer.

ikke kjøp signatur modellene til metallica folket, her betaler du for navnet og ikke kvalitet(hvis det finnes i de gitarene), og det gjelder de fleste andre signatur modeller.

se heller på en gibson explorer,jackson rr5 eller lignende hvis du må ha "metallform" for alle penga.

(rr gitarene er voldtatt av altfor mange "übertøffemetalfolk" dessverre, en skam for Randy Rhoads)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

prøver meg på en liten post her. LTD-gitarene er vel gode gitarer. Koreaproduserte, men jeg har hørt bra ting om kvaliteten på dem. Skulle jeg hatt explorer ville jeg imidlertid sjekket ut ESPs Japan-produserte Edwards-gitarer. Jeg har ikke prøvd dem selv, men disse sies å holde svært høy kvalitet, og de kan skaffes fra Japan til godt under 10 lapper, avhengig av modell. Sjekk ut http://www.espguitars.co.jp/edwards/ for å se de forskjellige modellene (f. eks. E-EX105E osv under Original Series). Gitarene kan blant annet skaffes gjennom http://www.ishibashi.co.jp (send mail for videre info). Har vært en del folk på forumet på http://www.gmf.se/forum som har kjøpt der og som er veldig fornøyde. Prisen blir gjerne Yen->NOK+frakt (ca 6-700)+mva (25%), altså NOK6-8000 avhengig av modellen du kjøper. Ca 1 uke leveringstid etter at de har funnet deg et passende eksemplar (Ishibashi-folkene skal være flinke til å velge ut det kundene vil ha).

Jeg vurderer i alle fall gitar derfra, evt. en Tokai, neste gang jeg skal ha meg gitar som ikke er en Shamray (http://www.shamray.ru - her kan du forsåvidt også få laget deg en explorer eller hva som helst annet :-)).

PS: Her er en side for internasjonale kunder hos Ishibashi: http://www.ishibashi-music.com/

LE

Endret av larseko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kjøp signatur modellene til metallica folket, her betaler du for navnet og ikke kvalitet(hvis det finnes i de gitarene), og det gjelder de fleste andre signatur modeller.

se heller på en gibson explorer,jackson rr5 eller lignende hvis du må ha "metallform" for alle penga.

(rr gitarene er voldtatt av altfor mange "übertøffemetalfolk" dessverre, en skam for Randy Rhoads)

Kan du forklare i detalj hvordan du har tilegnet deg denne koklusjonen?

Har du virkelig testet så mange forskjellige gitarer at du kan si at de fleste signaturmodeller ikke innehar noen form for kvalitet i forhold til andre serieproduserte gitarer?

Hvor mange signaturer fra Hammett/Hetfield har du egentlig spilt på? (ingen, ikke sant).

Hvor mange Hetfield-signaturer tror det finnes i norge f.eks? Bortsett fra Truckster har alle de andre vært produsert i svært begrenset antall, og få av de befinner seg i Norge.

Når man nå snakker om ESP/LTD her kan jeg nevne at jeg har Dave Mustaines DV8 i både LTD og ESP utgave, og dette er noe av det råeste jeg har spilt på, enkelt og greit. Og prisen på LTD modellen er da absolutt overkommelig.

Jeg er ikke ute etter å rakke ned på deg hans k, men her skriver du bare regelrett piss. Nok et bevis på harde uttalelser fra noen som overhodet ikke har grunnlag for å uttale seg på den måten.

Jeg har en del signatur-modeller, ganske enkelt fordi disse har specs som er mer interesante for meg enn andre gitarer det er naturlig å sammenligne med.

Greit, noen av de er også for samleobjekt å regne, noen samler på frimerker, andre på gitarer, verre er ikke det.

Når det gjelder Edwards kan jeg absolutt gå god for kvaliteten, selv om min Explorer snart legges ut for salg.

Uannsett, det er sikkert artig å leke vis mann, men overdreven hetsing av produkter man aldri har tatt i tar seg ikke særlig godt ut for troverdigheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom ut feil, de er jo gode for de som liker gitaren, men er faen ikke verdt prisen...

har ikke prøvd noen av disse gitarene som er laget i lavt antall (tror jeg), men truckster,kh-2,et par ltd ex modeller har jeg prøvd, og etter MIN mening, er de overpriset

det kan jo godt hende noen av disse gitarene som er sjeldne eller laget i et lavere antall er veldig gode... har ikke sagt det, begrunnelsen i første innleget var rimelig teit, men jeg mener at han(hvis han har et ikke så altfor høyt budsjett), burde satse på noe annet.. disse dyrere modellene er i en annen gate enn de jeg uttalte meg om :)

Endret av hans k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det hans k, da er vi mer på bølgelengde igjen.

Forøvrig har vel aldri gutten sagt han skal ha seg Hetfield signatur heller, LTD EX-modellene er langt langt unna Hetfield-signatur på alle måter.

Den eneste Explorer-signaturen til James er kalt JH-2 og er dekket av en svart diamond plate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

rr gitarene er voldtatt av altfor mange "übertøffemetalfolk" dessverre, en skam for Randy Rhoads)

Nå begynner vi å snakke samma språk!

Endret av Ziggy Stardust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.