Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Legge på effekter


_morten_

Anbefalte innlegg

For å holde meg litt til tema...

Det jeg tror jeg hadde gjort (ettersom jeg ikke er noen form for påvirket av det proffer sier, ettersom jeg har blitt fortalt meget lite av proffer...) hadde jeg brukt de effektene jeg liker, dvs. gjerne ta opp gitaren med de effektene, slik at jeg slipper å kødde med masse effekter i en liten computer som kanskje ikke låter slik jeg vil ha det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne gjøre det,...men du får ett problem...du kan ikke gjøre de om etterpå, bortsett fra å spille de inn på nytt. Og det er dumt hvis opptaket var perfekt spillemessig

For det er nemlig lett å feilbedømme hvor mye/hva slags effekter man trenger FØR man har fått alle spor på plass. Og når man da setter seg ned og mixer så kanskje det låter HELT feil og krasjer veldig med andre

i tillegg så er det ofte slik at kvaliteten på de effektene et studio (et relativt BRA et) sitter på langt overgår de som finnes i riggen til de "fleste" gitarister. SÅ det er egentlig ingen grunn til å spille inn med effekter slik jeg ser det, med mindre du er HUNDRE prosent sikker på at det kommer til å funke

Da er det bedre å heller sende opptaket ditt UT igjen og inn gjennom dine eksterne effekter ETTERPå hvis du absolutt vil bruke de. Det er ikke noe pes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne gjøre det,...men du får ett problem...du kan ikke gjøre de om etterpå, bortsett fra å spille de inn på nytt. Og det er dumt hvis opptaket var perfekt spillemessig

For det er nemlig lett å feilbedømme hvor mye/hva slags effekter man trenger FØR man har fått alle spor på plass. Og når man da setter seg ned og mixer så kanskje det låter HELT feil og krasjer veldig med andre

i tillegg så er det ofte slik at kvaliteten på de effektene et studio (et relativt BRA et) sitter på langt overgår de som finnes i riggen til de "fleste" gitarister. SÅ det er egentlig ingen grunn til å spille inn med effekter slik jeg ser det, med mindre du er HUNDRE prosent sikker på at det kommer til å funke

Da er det bedre å heller sende opptaket ditt UT igjen og inn gjennom dine eksterne effekter ETTERPå hvis du absolutt vil bruke de. Det er ikke noe pes

Visdomsord!!! Det er derfor man som studioteknikker hater gitarister... :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.