Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hvordan øver DU?


jsbach

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal man bli en god gitarist er det viktig å ha et godt øre! Bruk ørene!

Lytt på forskjellig musikk og legg merke til hva som karaktiriserer spillestilen i de ulike sjangrene.

I tillegg har jeg funnet det nyttig å drive med forskjellige instrumenter, og drive me andre musikalske aktiviteter. Det utvikler du deg musikalsk på.

Og det viktigste, få øving i samspill-avgjørende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter med å låsedøren, trekkefor gardinene, setter på "One night in Paris", så etter 15min er jeg ferdig med å varmeopp. Etter det improviserer jeg til noen cder resten av kvelden. Vist noen av dere vil prøve dette så ikke glem av å vaske hendene etter oppvarming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter med å låsedøren, trekkefor gardinene, setter på "One night in Paris", så etter 15min er jeg ferdig med å varmeopp. Etter det improviserer jeg til noen cder resten av kvelden. Vist noen av dere vil prøve dette så ikke glem av å vaske hendene etter oppvarming!

dvs., one night in paris er pornofilm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg spiller, varmer jeg opp med en fem minutters navnløs øvelse*, deretter bruker jeg fem minutter på C-durskalaen, og spiller i flere durer. Etter det, blir det fem minutter med sweeping, og avogtil en selvlaget sigøynerøvelse**. Etterpå strekker jeg fingrene godt og skikelig, og begynner spillingen. :)

*)Navnløs øvelse:

e|---------------------------------|---------1-2-3-4-5-4-3-2---------|----------|

B|---------------------------------|-1-2-3-4-----------------5-4-3-2-|----------|

G|-------------------------1-2-3-4-|---------------------------------|----------|

D|-----------------1-2-3-4---------|---------------------------------|---osv.---|

A|---------1-2-3-4-----------------|---------------------------------|----------|

E|-1-2-3-4-------------------------|---------------------------------|----------|

**)Sigøynerøvelse:

...1.2.1.2.1.2.1.2.1.2.1.2...........3.2.3.2.3.2.3.2.3.2.3.2...........4.3.4.3.4.3.4.3.4.3.4.3

e|-3-2-----------------------------|-3-2-----------------------------|-3-2-----------------------------|

B|-----3-2-------------------------|-----3-2-------------------------|-----3-2-------------------------|

G|---------3-2---------------------|---------3-2---------------------|---------3-2---------------------|

D|-------------3-2-----------------|-------------3-2-----------------|-------------3-2-----------------|

A|-----------------3-2-------------|-----------------3-2-------------|-----------------3-2-------------|

E|---------------------3-2-0-------|---------------------3-2-0-------|---------------------3-2-0-------|

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få lillefingeren/langfingeren til å samarbeide med pekefingeren/pekefingeren

Dette har jeg fått uten sigøynerøvelser, det er en personlig sak hva mann vil spille, eller hvilken ambisjoner mann har med gitaren, noen liker å lære sanger og andre liker å lære soloer, jeg foretreker å utvikle kreativiteten fordi jeg synes at det er frustrerende mange ganger å lære møntrer eller vankelige soloer, jeg oppfattr at jeg mye mer forøyd, og at det er veldig vankelig å komme jeg ut at møntrene, man trenger ikke å meditere for å utvikle fantasien, Leonardo Davinci brukte abstrakte ting for å få elevene sine bruke fantasien, ikke med å kopiere ting. Du trenger ikke å gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg fått uten sigøynerøvelser, det er en personlig sak hva mann vil spille, eller hvilken ambisjoner mann har med gitaren, noen liker å lære sanger og andre liker å lære soloer, jeg foretreker å utvikle kreativiteten fordi jeg synes at det er frustrerende mange ganger å lære møntrer eller vankelige soloer, jeg oppfattr at jeg mye mer forøyd, og at det er veldig vankelig å komme jeg ut at møntrene, man trenger ikke å meditere for å utvikle fantasien, Leonardo Davinci brukte abstrakte ting for å få elevene sine bruke fantasien, ikke med å kopiere ting. Du trenger ikke å gjøre det!

"Sigøynerøvelsen" bruker jeg fordi jeg synes ikke jeg mestrer å spille riktig. Det er sant at det ikke er hurtighet som gjelder, men jeg har ikke spilt så lenge, og jeg vil gjerne ha teknikk på plass før jeg legger meg opp på slike ting. Jeg ser på teknikken som en grunnmur på et hus. Ikke nødvendigvis en perfekt grunnmur som har høykvalitets materiale, men bare solid og enkel stein. Om du skjønner.

Men om du tror jeg "disset" øvelsen din, så vil jeg si at det gjorde jeg ikke. Jeg synes faktisk den øvelsen var både interessant og lærerik, og jeg la den i mine bokmerker. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sigøynerøvelsen" bruker jeg fordi jeg synes ikke jeg mestrer å spille riktig. Det er sant at det ikke er hurtighet som gjelder, men jeg har ikke spilt så lenge, og jeg vil gjerne ha teknikk på plass før jeg legger meg opp på slike ting. Jeg ser på teknikken som en grunnmur på et hus. Ikke nødvendigvis en perfekt grunnmur som har høykvalitets materiale, men bare solid og enkel stein. Om du skjønner.

Men om du tror jeg "disset" øvelsen din, så vil jeg si at det gjorde jeg ikke. Jeg synes faktisk den øvelsen var både interessant og lærerik, og jeg la den i mine bokmerker. :rolleyes:

Jeg tror bare at vi skulle utveksle våre erfaringer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.