Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

identifisering,info og hjelp med gamle effektpedaler


Boffen

Anbefalte innlegg

i helga var jeg hos mormor og bestefar og fant 4 effektpedaler, 3 av den kjente sorten, Boss, og en av en litt mer ukjent sort, pearl. boss pedalene var : digital delay dd2, phaser ph1 og en octave oc2. pearl pedalen var en ch-02.

først vil jeg ha info om pearl pedalen, hvis det finnes noe.

så vil jeg gjerne vite litt om boss pedalene siden alle har gått ut av produksjon.

til sist, jeg får ikkeno lyd ut av dem, de har stått i en kjeller i 10-15 år uten å bli brukt, dette må vel ha noe å si for pedalen?den eneste jeg får litt effekt ut av er oktav pedalen.

er det noe jeg kan se etter inne i pedalen for å finne ut om noe er ødelagt? og vil det lønne seg å reparere? sist jeg fikk wah'en min reparert kosta det 250.-, er dette sånn ca standard pris?

bilde kan skaffes hvis noen ønsker det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvor fikk du wah'en reparert? Hva slags wah var det?

Jeg har en Dynacomp som må fikses :P

Må vel nesten kunne kalles å selge sjela om du betaler noen andre til å fikse ting for deg. Du skal jo liksom kunne alt da :P

hadde skrevet pearl feil når jeg søkte(skrev peral, tusen takk for svar)

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedalene burde ikke ta noe skade av å ligge i en kjeller, med mindre det kommet fuktighet inn i dem. Hva skjer når du slår dem på? Kommer det lys. Er det helt tyst?

Boss DD-2 og OC-2 er moderne klassikere. Mange sverger fortsatt til den gamle DD-2 selv og hevder den låter bedre en alle som kom etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal ikke være så fuktig der, det er mer som en underetasje enn en kjeller.

når jeg skrur på pedalene lyser det men de står bare i bypass uansett om lyset er av eller på. burde jeg ta med en å se om den kan bli reparert?

Men lyset går på og av? Da er ihvertfall switchen i orden. Hmmmmm, høres ikke helt bra ut, men det er ihvertfall to fete pedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kanskje kondensatorene har tørket ut. Det kan jo være morro å prøve litt feilsøking, men man trenger et oscilloscop for å gjøre noe konstruktivt. Kanskje du kjenner noen som har litt peiling på elektronikk som kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer langt med et multimeter.

Sjekk kondisene (ihvertfall elektrolyte), releene(om de bruker det), ledningene (om det faktsik bare er et brudd her, løse ledninger etc), alle kontaktpunkter og evt. ICer.

Ved litt leting så finner du sikkert skjema over pedalene på nettet. Se, mål og sammenlign.

Fin måte å lære på uten å utsette seg selv for fare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.