Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

AB Switch


Anbefalte innlegg

Relet fungerer "ON-ON" DPDT.

Når releet ikke har tilført driftsspenning så vil:

pine 3 og 5 være kortslutett og

Pine 10 og 8 være korslutett.

Når relet har drifspenning vil:

pine 3 og 6 være korslutett. og

Pine 10 og 7 være korslutett

…og følgelig, dersom pedalen har én stereo inn og to stereo ut, vil pinne 3 og 10 være inn V&H, pinne 5 og 8 være ut A V&H, og pinne 6 og 7 være ut B V&H. D'oh!

Reversert dersom den har to inn og én ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

…og følgelig, dersom pedalen har én stereo inn og to stereo ut, vil pinne 3 og 10 være inn V&H, pinne 5 og 8 være ut A V&H, og pinne 6 og 7 være ut B V&H. D'oh!

Reversert dersom den har to inn og én ut.

okey, nå dreit jeg meg ut ;(

Men det betryr ikke at jeg gir meg enda...

20.png

Endret av heriksro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med relé hvis dere uansett bare bruker DPDT? Da kan du jo like gjerne bruke vanlig DPDT bryter?

AB konfigurasjon blir slik:

stereo%20ab.jpg

Hvis det trengs å veksle flere en to poler, så er det jo bare å legge til flere/større relér. (her tegnet jeg Spdt relér, og for full veksling på stereosignal, så trenger du 4 slike. Du får også kjøpt 4pols DT relér.

Lyssignal kan du koble i serie med styrespenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med relé hvis dere uansett bare bruker DPDT? Da kan du jo like gjerne bruke vanlig DPDT bryter?

Vel jeg har bare presentert et (nå to) løsningsforslag. Det finnes bedre måter å løse dette på.

Sier ikke at det jeg kommer med er noe bra. (I første tilfelle helt feil) Men siden det er diskusjon så er det jo bare å komme med innovative ideer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Foreløpig pris er 450 kroner. Delene kommer da på rundt 250-300 kroner tipper jeg. Blir en rimelig kompakt boks med to led's for å indikere det ene eller den andre. Hvilke farger du vil ha får du velge selv :) Leveringstiden blir på rundt 3 uker, da jeg bestiller det meste fra statene.

Beklager, jeg glemte det helt.

Og ifølge norsk lov har jeg lov til å gå opp 15% uten at du kan syte, selv om jeg ikke tror det kommer til å skje med det første :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.

om du kan bygge en støyfri stereo ab boks for den prisen , så sier jeg ja takk og topp stemning.

hvordan blir det .. en switch og to leder? ledene kan være blå og rød :) hehe...

er innom her ganske sjeldent , så om det er no så må du bare maile meg på nilsefix@gmail.com

kult at du gjør det .. det hjelper meg i en live situasjon, no helt sinnsykt og.. :) forresten .. hvor stor blir boksen? og er den helt blank/grå?

nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.