Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Heavy metal forsterker


Misfit

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en forsterker jeg kan få skikkelig vreng av, om dere kunne gi noen anbefalinger og tips basert på egen erfaring hadde det vært kjekt. Forsterkeren kan gjerne være på en ramme fra 0 til 10 0000 kroner.

Personlig er jeg ute etter en lyd ala pantera\soilwork, noe i mellom der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Personlig vil jeg anbefale en Marshall Valvestate S80. Jeg kjøpte min brukt for 3500 og aner ikke hvor du får fatt i en eller hvor mye den koster ny. 2 kanaler (clean og boost) og kan få en brukbar vreng uten pedal. For ekstra toutch vil jeg brukt en vreng pedal. Ulempen med forsterkeren er at den er temmelig tung, men vi snakker tross alt heavy her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker som kan være aktuelle er Diezel, Krank, Mesa/Boogie, Engl, Peavey ell. Bogner.. kommer ikke på no mer i farta..

Jeg er blitt glad i Engl, forresten (Hadde jeg bare hatt spenn.. :(). Mange som fører de og, så det burde ikke være noe problem å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

soilwork brukte randall før

Det gjorde Dimebag og. Ikke rør da men, men de er kanskje designet som rørforsterkere med transistorer istedenfor, ikke vet jeg.. lærte iaffal her om dagen at det ikke nødvendigvis er røra som gir godlyden, men heller hvordan forsterkeren må designes og bygges opp for å bruke rør og ikke transistorer ;)

(Jeg tror faktisk ikke det har en dritt å si om du bruker 4007 dioder eller 3a2 rør til likeretter heller.. kan aldri tenke meg det iallefall :P)

Endret av jcberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spydde ut 9500 for min ENGL fireball (inkl. porto), og tror det er noe av det smarteste jeg har gjort ;) Ampen gjør metall SVÆRT bra - men hvis du skal kontinuerlig switche mellom clean og vreng, så blir det kanskje litt prob pga. delt gain og EQ. For oss bad-ass-motherfuckers som uansett spiller med vreng, så er ikke dette noe prob B)

Du trenger ikke noe ekstra pedal; jeg spiller med vrengen halvveis (kl. 12, 5 av 10 etc.) og det er plenty. Ampen kan dekke alt fra AC/DC til cannibal corpse hvis du har noenlunde innsikt i hvordan en EQ fungerer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svarene :)

Nå har jeg sett på et Randall halfstack til 10 000 kroner hos Sound1 og funderer på om jeg skal gå for det. Til sammen blir det vel ca 11 000 inkludert frakt, litt mer enn jeg hadde tenkt, men man må regne med å overstige budsjettet en smule når man handler slikt :D

Forresten, er det noen av dere som har prøvd dette halfstacket? Produktnavnet er "Randall RH200X / RA412 Stack" for de som lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.