Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Øve teknikk! HJELP!


SRV

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vet at for å bli en god gitarist må man ha veldig god tenkikk. Da må man øve på å få god teknikk!

Da lurer jeg på hva det vil si! Hva vil det si å øve teknikk?? Hva øver man på for å få god teknikk!!

Pugge skalaer??? Spille sanger?? Øve på sweep picking o.l. ?!?!?!?!?

HJELP MEG!!

TAKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort sagt, så trenger du en metronom. har du ikke det, så bør du kjøpe en. Kromatiske øvelser er også fine å bruke til oppvarming her. Fra mitt ståsted, så sliter jeg mest med høyrehånda når det gjelder teknikk. Kan være lurt å finn øvelser på internett, har ikke tid til å finne noen nå, men øvelser, metronom og tålmodighet er vel de tingene du trenger mest. .. og motivasjon, da..!;)

Søk litt på forumet om du kan finne noe på øvelser, eller teknikk.

sorry for at svaret ble litt kort, skriver eventuelt mer senere,men da har det nok allerede kommet en mengde med bra svar her..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne ikke forklare meg hva en metronom er og hva den brukes til? (Dumt spørsmål, men søkinga ga litt tullete svar, gi meg en enkel definisjon) :)

Du spør ikke meg, men jeg svarer uansett. Håper det ikke gjør noe! ;)

En metronom er en svart liten dings, som hjelper deg med timingen når du sitter å øver.

På metronomen kan du stille på tempoet (f.eks. 110 bpm =beats per minute) og da "spiller" metronomen i det tempoet. De fleste metronom lager en slags klikk-lyd. Så hvis du stiller på et tempo, og klikker på start så begynner metronomen. "klikk---klikk---klikk--klikk". Den klikker for hvert første slag i takten. På noen metronom kan du stille på åttedeler, sekstendeler, halvnoter og helnoter også.

Kort: En metronom er en dings som hjelper seg med timingen. Det er et veldig bra verktøy. !

noe du ikke skjønte? spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå og lær deg tastaturteknikk, Leis! :lol:

Her er fra vår egne kjære aiwass, noe han sa på JP forum for en stund tilbake:

It won't take too long, just practice with focus. A few tips, though, now that you're sort of starting over:

- DON'T play chromatics a lot. Focus on 3-note-per-string scales, arpeggios and stuff that you actually use in real music. Use your technique regimen as an opportunity to learn theory, i.e. practice speed and dexterity with lots of different scales, modes and arpeggios.

- ACCURACY BEGETS SPEED. Start out REALLY friggin' slow, 8th notes at 60 bpm or less. This goes not just for those starting out after a year of not playing, but anybody who is serious about his/her technique. Focus on total accuracy, and try to hammer/pick/fret each individual note as quickly as possible, even at ridiculously slow speeds, as this will teach you to utilize fast twitch muscle fibers, which is essential when playing fast. I've built more speed doing this exercise at 60 bpm than I ever did trying to chase the metronome at 216.

Et konkret forslag fra min side er å starte med E moll pentaton skalaen. Lær deg den over hele halsen, men ta deg god tid og begynn med første boks. G dur er paralelltonearten, så du kan bruke samme skala til å spille sanger som går i G-dur (mange poplåter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.