Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anti piratvirksomhet - ulovlig å legge ut tablatur?


morten_asl

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er nok RIAA som er på ferde. Flere andre siter har fått pålegg om å legge ned sidene sine. Ser ut til at de tenker som så at hver eneste nedlasting av mp3, tab eller tekst er et tap av inntekt. Noe som ikke stemmer, selvfølgelig. Mange laster ned musikk for å sjekke ut, og kjøper musikken senere. Andre laster ned uten noen gang å ha interesse av å kjøpe plata, uansett hvor bra det skulle være.

Leste på et annet forum at målet for 2006 var å opprette en egen site hvor folk kan kjøpe tabs/tekst i iTunes stil. Avhengig av pris så kan det være en god løsning, hvis tabsene er minst like gode som de man finner i diverse bøker. Men likevel, det å fjerne amatørtabs er veldig fjernt. :mellow: Meget mulig de har loven på sin side, kanskje det som er verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RIAA er jo en gjeng idioter. Jeg fulgte nøye med på fildelingssaken deres da IT-avisen dekket det. De kan jo ikke ha huet helt på rett sted, spesiellt når de nå gjennomfører dette.

Og Mira Craig, som sansynligvis ikke har skrevet sin egen musikk engang burde nesten ta å holde kjeft synes jeg... La de som er store og har holdt på med dette avgjøre, ikke en gjeng advokater som aldri har rørt et instrument.

Ok, Metallica er kanskje ikke beste stedet å starte damen.... :P :P :P

Og det var noen som luftet her om dagen at de har en zipfil med alle MySongBook tab'ene per november i år i en zipfil.

www.yousendit.com til emil@mogstad.no Så kan jeg kopiere inn linken når jeg har lastet den ned :P

Og, hvis noen sender til meg kan jeg sikker hjelpe med å seede/dele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo fette teit. Er det ulovlig å ha ører?

Bare vent til det blir skuddpremie på folk med gehør.

Det er opplagt at en lov ikke vil stoppe deling av verken tekster, tabs eller mp3-er for den saks skyld. Et slikt forslag vil kanskje til og med ha en omvendt effekt og øke antall "protestnedlastinger" blant folk flest. De kan stenge Mysongbook og Powertabs, og forby Limewire, men distribusjonen vil fortsette. Hele world wide web må legges ned hvis dette skal funke.

*Rusler innom MSB og oppdaterer arkivet for sikkerhets skyld*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om reglene på dette forumet! Oppfordring til piratkopiering ønsker vi oss frabedt. Det hjelper ingenting om alle synes RIAA og andre gjør teite ting. For øyeblikket er også tabs en del av det som lovmessig ser ut til å være blant piratkopierte ting. Derfor inntil dette er avklart på høyere hold - unngå linker på GitarNorge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.