Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anti piratvirksomhet - ulovlig å legge ut tablatur?


morten_asl

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En av gutta på Petrucci-forumet sa det best:

Originally Posted by El_Tabarnako

I think it's a great idea. I also think it would work best if they had some sort of device that would blur all songs and make the notes impossible to hear in a cd player. That way nobody could ever play the music they listen to, that would realy help the artists who write music to make money.

I know I would feel very angry If I knew somebody else was paying tribute to my work. Just thinking that people would take the time to learn my songs and perform them for their own enjoyment makes me sick. Especialy those young kids who are trying to learn their instruments by practising their favorite songs. Those can realy destroy a career.

And lets not forget those other people that don't understand english very well. With all the sites with lyrics all printed out for them almost anyone from any country can learn them. It's ridiculous!

The music industry needs to be more restrictive. Music is about boundaries, rules, and money. You can't just expect artists to play for fun, or to share ideas and opinions. How can anyone become rich doing that?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av gutta på Petrucci-forumet sa det best:

Originally Posted by El_Tabarnako

I think it's a great idea. I also think it would work best if they had some sort of device that would blur all songs and make the notes impossible to hear in a cd player. That way nobody could ever play the music they listen to, that would realy help the artists who write music to make money.

I know I would feel very angry If I knew somebody else was paying tribute to my work. Just thinking that people would take the time to learn my songs and perform them for their own enjoyment makes me sick. Especialy those young kids who are trying to learn their instruments by practising their favorite songs. Those can realy destroy a career.

And lets not forget those other people that don't understand english very well. With all the sites with lyrics all printed out for them almost anyone from any country can learn them. It's ridiculous!

The music industry needs to be more restrictive. Music is about boundaries, rules, and money. You can't just expect artists to play for fun, or to share ideas and opinions. How can anyone become rich doing that?

veldig bra sakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av gutta på Petrucci-forumet sa det best:

Originally Posted by El_Tabarnako

I think it's a great idea. I also think it would work best if they had some sort of device that would blur all songs and make the notes impossible to hear in a cd player. That way nobody could ever play the music they listen to, that would realy help the artists who write music to make money.

I know I would feel very angry If I knew somebody else was paying tribute to my work. Just thinking that people would take the time to learn my songs and perform them for their own enjoyment makes me sick. Especialy those young kids who are trying to learn their instruments by practising their favorite songs. Those can realy destroy a career.

And lets not forget those other people that don't understand english very well. With all the sites with lyrics all printed out for them almost anyone from any country can learn them. It's ridiculous!

The music industry needs to be more restrictive. Music is about boundaries, rules, and money. You can't just expect artists to play for fun, or to share ideas and opinions. How can anyone become rich doing that?

Genialt, skal vi videresende dette til regjeringen? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Uautorisert bruk av tekster og tablaturer stjeler levebrødet fra låtskriveren, og er ikke noe annerledes enn å stjele, sier han.

Ikke narr meg til å le. Små band har bruk fra den publisiteten de får gjennom "ulovlig" deling av musikken deres, store band har som regel nok med penger. Det er nok plateselskapene som vil dra nytte av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke narr meg til å le. Små band har bruk fra den publisiteten de får gjennom "ulovlig" deling av musikken deres, store band har som regel nok med penger. Det er nok plateselskapene som vil dra nytte av dette.

Til det sitatet du trekker frem ville jeg heller bare sagt: 'Pot, meet kettle.'

Om det er noen som stjeler fra artistene, så er det Mr. David Israelite og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg fjerne de tabbene jeg har laget fra internett da?

Sitat: Lauren Keiser i amerikanske The Music Publishers' Association (MPA) ønsker først og fremst å legge ned nettsidene som tilbyr denne typen tjenester, samt ilegge bøter.

- Men hvis myndighetene også kan straffe dem med fengsel, vil det være mye mer effektivt, sier han til BBC.

Endret av Floydian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg titta innom kvelden hvor Jennifer Batten hadde sånn (åhh hva er det det heter igjen da... <_< ) "gitarkveld" på OP, så skravla hun veldig om at en gutt som filma henne litt absolutt ikke måtte legge det ut på nettet ("Jeg vil ikke se dette på internett. Da sender jeg min dødlige president på deg."). Og da jeg prata med henne etterpå og fortalte at jeg måtte prøve å komme inn i bootleg-miljøet siden Jeff Beck nesten ikke har gitt ut noen av de fantastiske livekonsertene sine, så kalte hun meg en tyv (med en sånn ironisk, men allikevel ikke ironisk latter etterpå).

Vel... Jeg tror enkelte artister har gått glipp av en viktig ting.

Måten vi i dag kan dele musikk på gjør at flere musikere blir kjente. Når jeg har fått tak i noe råkult av Jeff Beck så viser jeg det til kamerater og så sier de "Wow, det der var rått. Tror jeg skal skaffe noe Beck selv". Og de har gjerne aldri hørt om mannen før. Når jeg lærer meg en JB-låt og folk spør meg om hva jeg spiller for tiden, da sier jeg "Jeg spiller på en Jeff Beck-låt for tiden". Så sier de "Hvem er det?". Da sier jeg "Det er en 60 år gammel engelskmann som spiller gitar og lager elektronica". Så sier de "Det må jeg høre".

Hvis jeg var Batten ville jeg sagt til gutten med kameraet "Greit at du filmer, men bare når jeg sier i fra, og bare hvis det havner ut på nettet". Skjønner at hun ikke vil ha hele showet sitt ute på internett.

Så da har vi denne saken. All omtale promoterer jo artisten. Så hvis de prøver å forby dette så skyter de seg selv i foten. Det geniale med dagen i dag er at jeg kan sende deg musikk jeg liker som du ellers aldri ville kjøpt eller hørt. Og så lærer du deg den låta du liker på gitar og spiller den på en fest, og så spør 3-4 stk. om hvilken låt det var, og så husker 2 av dem hva du sa, og de laster ned noe av artisten og finner ut av om dette var tingen for dem. Og da har vi det gående...

Artister burde være råglade for denne aktiviteten som er mulig i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fornuftig i tråden.

En ting som er verdt å ha i tankene er at organisasjonene som uttaler dette utelukkende er interesseorganisasjoner mot alt av kopiering og distribuering de ikke står for selv. En grei analogi kan for sammenligningens skyld være religion. Jeg er ikke en religiøs person, men om jeg skulle lært meg mer om religion ville jeg ikke lett etter den mest innbitte og krakilske fundamentalisten, men heller en balansert og åpen type. På samme måte er disse interesseorganisasjonene ekstrempunkter.

Det virkelig farlige er om disse organisasjonene får lov til å diktere lovgivning (slik man har sett tendenser til i EU, og dermed Norge gjennom EØS), da blir det faktisk sånn at den krakilske fundamentalisten får gjennomslag for sin mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et spm: hvor går så grensen for hva man kan copyrighte?

fra nå av er 440 hz min.

så alle som har en A i sangene/meldiene sine må betale royalties til moi;)

kan man copyrighte progresjoner? riff?

Æsj.... da får jeg begynne å bruke 443 elns da....

Et (imo) ganske åpenlys sammenligning:

En gang i 2010:

En journalist drar på kunstutstilling, og får se et nydelig maleri.

Desverre er loven slik at det ikke er lov å beskrive dette i noen publikasjon uten å betale avgift til rettighetsopphaveren.

Dermed blir hele artikkelen slik:

"Det er et maleri dere burde dra og se."

Klart at kunstneren er best tjent med at det er slik...

Fattig? neeeeeeeeeeeiiiiidddaaaaaaa.... :mellow:

Endret av bove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.