Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall TSL?


Jøgge

Anbefalte innlegg

Hallo igjen!

Har noen her på forumet prøvd, eller har efaringer med noen av Marshall TSL/DSL ampene?

Tenkte mest på TSL 122... Passer denne til metal?

Fant en helt ny fra butikk til ca. 6000 kroner...Burde jeg slå til...Eller burde jeg heller prøve å få tak i en Engl screamer combo eller lignende, eller burde jeg heller gå for topp og kabinett? Er forresten vedlikehold veldig viktig med rør amper? Hvor ofte må man bytte rør og lignende?

Takker på forhånd for alle svar. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke prøvd jcm800, men du presser lett ut classick rock lyd, du får lett shreiner lyd, dt lyd, metal og clean kanalen er ikke så værst. Det som er dumt er at du må skru opp så mye får å få gullvrengen(som med alle rørforsterkere). Bor du i boretslag bør man investere i hotplate ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jammer på en TSL-combo hver tirsdag, men bare på clean- og crunch-kanalene. Tror den kan funke fint til metall, hvis lydpreferansene dine er av den typen vreng som ampen leverer. Begge de to andre kanalene syns jeg låter kult, og så langt jeg har hørt tar de en del pedaler bra. Du får teste ut ampen og se om ørene dine er enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Tsl et eller annet på øvingslokalet. Den er 2 x 12, bare at ene høytaleren er sprengt. Og den vrenger Maiden style. Også på lavt volum.

Selv har jeg en Jcm 800. Og hvis det i det hele tatt skal være håp for å tyne særlig med vreng ut av den, må jeg sette den i garasjen før jeg tørr prøve. Fryktelig skarp og lys tone på høyt volum.

6000 er bra pris, særlig hvis alle rørene er inntakte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man spille VEDLIG høyt for å få bra vreng?

Ja og nei. Det kommer an på hva du mener er «bra vreng». Mange vil helst ha vrengen som kommer på høyt volum, mens jeg fint klarer meg med det preampen min kan levere. Jeg har dog en nedre grense for hvor lavt jeg kan spille og fortsatt synes det låter «bra», for på veldig lavt volum opplever jeg en kompresjon i høyttalerne. I en bandsituasjon er dette sjelden et problem for meg, da de andre gjerne spiller såpass høyt at jeg kan dra på littegranne. Prøv selv og la ørene dine avgjøre (men ikke glem å ta hensyn til andre innimellom også, dersom forholdene ikke tillater det er det ingen grunn til å spille veldig høyt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.