Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal kjøpe ny gitar


Bjarte

Anbefalte innlegg

Jeg synes bridge pickupen i studioen er veldig den låt veldig tynt, lite gain, mye støy og problemer med mikrofonisk feedback, men det kan jo ha vært noe galt med den jeg prøvde..

Situasjonen var en konsert der jeg røyk en streng, og bare grep fatt i den nærmeste gitaren jeg så, som tilfeldigvis var en gibson les paul studio. Jeg fikk fullført konserten, men gitarlyden var helt forferdelig, og jeg måtte holde meg langt unna monitorene for å unngå feedback.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet ikke om det har blitt sagt allerede, men den "klassiske" tykke Les Paul lyden kommer i stor grad fra tykkelsen på kroppen pluss kombinasjonen mahogny/lønnetopp. Studio'en vil dermed ikke låte som en Standard, selv om det er en ålreit gitar.

Anbefaler å sjekke ut en Epi LP Standard om du finner en til rette prisen (som Kick for eksempel), er en ganske grei gitar det. Ellers får du vel (som noen har nevnt) brukte Gibson Studio'er brukt for en ålreit penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å sjekke ut en Epi LP Standard om du finner en til rette prisen (som Kick for eksempel), er en ganske grei gitar det. Ellers får du vel (som noen har nevnt) brukte Gibson Studio'er brukt for en ålreit penge.

Kjøper du fra/i England får du en ny les paul studio med kasse for £700. (ganske nøyaktig 8000kr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over denne:

http://www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann/ads.php?aid=98309

Vinrød som er den stiligste fargen...syntes nå jeg da! Dersom du har budsjett på 12.000 hadde jeg uten tvil gått for denne, og brukt resten av pengene på en god liten røramp. Syntes ikke du skal kjøpe epi std! Denne studioen kan du jo selge igjen om noen år dersom du skal ha en ennen type og ikke tape noe særlig med penger! Sjansen er vel stor for at du faktisk får pengene igjen så lenge du holder den i god stand! Disse gitarene låter veldig fint, og er gode å spille på. Er liksom mer "tgiht" enn en en Epi både spille- og lydmessig. Gjør jo heller ingenting at det står Gibson på headstocken...

Lykke til med evt kjøp B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du fra/i England får du en ny les paul studio med kasse for £700. (ganske nøyaktig 8000kr)

Forstår jeg deg riktig? Kjøper jeg i England får jeg en helt ny Gibson Les Paul Studio, helt lik som hvis jeg skulle kjøpt i Norge for 12 000? Hvordan kan jeg gjøre det? Har mulighet for å reise til England for å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Gibson LP Studio koster £650 i england.. Jeg kjøpte en der i fjor.

Den koster ikke 12000 i norge... ihvertfall burde du ikke betale det for den.. De fleste norske webshopper klarer og selge den for rundt 10490 .. den har ihvertfall blitt solgt for det i lengre tider. Har tilogmed vært nedi 9990,-

Så bare push litt på selgeren så fikser han en fin pris..

og Ang. en Epiphone les paul er jo 7000 en helt latterlig pris. Kick music selger den for 3990,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Gibson LP Studio koster £650 i england.. Jeg kjøpte en der i fjor.

Den koster ikke 12000 i norge... ihvertfall burde du ikke betale det for den.. De fleste norske webshopper klarer og selge den for rundt 10490 .. den har ihvertfall blitt solgt for det i lengre tider. Har tilogmed vært nedi 9990,-

Så bare push litt på selgeren så fikser han en fin pris..

og Ang. en Epiphone les paul er jo 7000 en helt latterlig pris. Kick music selger den for 3990,-

Da lønner det seg for meg å reise til England og kjøpe en der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syntes den epiphonen er litt jalla.. har en venn som har den.. jeg har en følese av generell dårlig kvalitet når jeg spiller på den. jeg ville styrt unna, men det er selfølgelig smak og behag. vil gjerne legge til at jeg sier "jalla" fordi fargene ikke ser bra ut sammen. knottene er ikke pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg deg riktig? Kjøper jeg i England får jeg en helt ny Gibson Les Paul Studio, helt lik som hvis jeg skulle kjøpt i Norge for 12 000? Hvordan kan jeg gjøre det? Har mulighet for å reise til England for å kjøpe.

Ja. Samme gitar. Helt lik.

Med dagens priser hos ryanair bør det la seg gjøre å reise tur-retur torp-london for ca. 350-400kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det har blitt sagt allerede, men den "klassiske" tykke Les Paul lyden kommer i stor grad fra tykkelsen på kroppen pluss kombinasjonen mahogny/lønnetopp.

What? Mener du at Studioen IKKE er like tykk som Standarden, og at studio ikke har mahogny/lønn-kropp? Eller er det bare jeg som ikke leser skikkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.