Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal kjøpe ny gitar


Bjarte

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg klarer å bruke 12000 på en gitar. Finnes det ikke andre løsninger, evt. Les Paul Studio litt billigere?

Om du er villig til å kjøpe brukt bør det være mulig å få en LP Studio til 7000,- (søkte på kjøp & salg, der har de gått for 7-9000,-, alle tilsynelatende i meget god stand), om du kan kjøpe fra eBay eller lignende burde det bli en del billigere enn det igjen.

Epiphone LP Standard er en gjennomprøvd og solid gitar, og absolutt ikke noe dårlig kjøp (med mindre du betaler 7000,-, selvfølgelig...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sjekk heller bruktmarkedet hvis du skal bruke 5000-7000 kroner på gitar, er helt sikker på at du får en bedre gitar til den prisen brukt

hvis brukt ikke er et alternativ, så liker jeg den gitaren ganske godt, du kan jo eventuellt skifte mikker i den til seymour duncan eller noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.musikkweb.no -> kjøp og salg (oppe i margen) -> søk etter det du vil ha

www.finn.no

www.qxl.no

www.sound1.no --> Kjøp og salg øverst på siden

http://www.riff.no/index.php?page=marked

http://www.kickmusic.no/forum/list/p1.asp?q=&group=23

Søker du etter Les Paul på musikkweb finner du blandt annet en Epi Les Paul til 3000 og en Tokai Les Paul til 7000, og en epi les paul gold top til 3800 på side nr 2.

Enjoy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på imerslund i Oslo pleide de å ha en Epiphone les paul Heritage! inntil en kompis av meg kjøpte den. Anbefales på det varmeste!! Lå i 7000 klassen.

Forskjellen er at denne er produsert i (poleN...? Eller var det Bosnia?.. Er kanskje ikke noe som heter det lenger..) og ikke i Kina. Samt bedre elektronikk og treverk. Har ikke specs. Men råder deg til å sjekke ut,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Epiphone LP og Gibson LP Studio er gode gitarer, jeg har hatt Epiphonen og nå har jeg Gibsonen.

Likevel ville jeg heller kjøpt en brukt Gibson LP Studio foran en ny Epiphone. Gibsonen er en gitar av et helt annet kaliber enn epiphonen. Dette er kanskje ikke noe man merker som nybegynner, men etterhvert som du blir bedre å spille, og får mer feeling, vil du kjenne forskjellene.

Hvis du akkurat er begynt å spille kan du like gjerne kjøpe deg en drittgitar med det første, da blir det ikke så uøkonomisk hvis du finner ut at gitar ikke er noe for deg.

Dessuten høres enhver gitar dritt ut når man er nybegynner :P

Likevel, hvis du skal kjøpe deg i den prisklassen du snakker om; kjøp en brukt Gibson LP Studio. Vask den klinisk rein, sett på nye strenger og sørg for at den er intonert. Så har du deg en nesten ny gibson :D

Lykke til med gitarkjøpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se deg heller om etter en Tradition. Kjøpte en Tradition MTQ som jeg først sammenlignet med forskjellige Epiphone Les Paul modeller, og MTQ'en var langt bedre. Grunnen til at Epi er såpass dyrt sammenlignet med andre gitarer av samme kvalitet er navnene; Gibson og Les Paul. Har aldri prøvd en Epi som var verdt pengene, fant særlig mange problemer med halsen. Enten ujevn finish eller for mye lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.