Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal kjøpe ny gitar


Bjarte

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe en ny gitar nå, og tanken har falt på en Epiphone Les Paul Standard. Koster 7000,- her for en helt ny. Må si jeg forelsket meg i denne gitaren på gitarforretningen..

Jeg blir vel å spille mest rock på gitaren. Ikke så mye metall, men mere som Green Day, og diverse soloer osv..

Er det klokt av meg, eller bør jeg bruke pengene på en annen gitar? Kom med tips.

epi98lpstd-bk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det en slik? http://tjmusicaz.com/images/guitars/GE-130.JPG Kan du brskrive den litt?

Har helst lyst på svart farge.

Det er den ja.. Bra bruktgitar til prisen, egentlig. Prøvde en for noe måneder siden, så kan ikke beskrive den så godt. Det jeg husker at den hadde en nydelig cleantone, ikke helt singlecoil, selvsagt, men veldig jazzete, rund tone. Veldig fin med vreng også. Solid bygd. Binding hadde gjort den finere, men da må man også opp en del i pris. Vet markuska her på forumet har en Studio. Han kan sikkert si mer enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den ja.. Bra bruktgitar til prisen, egentlig. Prøvde en for noe måneder siden, så kan ikke beskrive den så godt. Det jeg husker at den hadde en nydelig cleantone, ikke helt singlecoil, selvsagt, men veldig jazzete, rund tone. Veldig fin med vreng også. Solid bygd. Binding hadde gjort den finere, men da må man også opp en del i pris. Vet markuska her på forumet har en Studio. Han kan sikkert si mer enn meg.

Har en single-coil gitar fra før av, en Fernandes. Er ute etter kulere lyd enn det er på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en single-coil gitar fra før av, en Fernandes. Er ute etter kulere lyd enn det er på denne.

Gibson er jo i en ganske annen liga enn Fernandes, så du vil helt klart få en kulere lyd.

En Les Paul kan du jo høre på så og si alle album har blitt gitt ut i fra 1960 og oppover.

Vurderer litt en Les Paul for tiden selv. Savner litt tettheten og kontantheten man får av en Les Paul. Sustainen synes jeg av og til blir litt for mye, men dette er en smakssak. Les Pauler er fine gitarer, men de blir fort litt grøtete på clean. Veldig varme, dog. De skjærer godt i gjennom i bandsammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er green day-fan... er du ute etter gammel GD-lyd, er jo fernandez sin strat-kopi tingen. For nyere green day-lyd: Les Paul Junior. Det er egentlig en gørrbillig gitar, men ikke la deg lure av Epiphonenavnet; den suger i mine hender/ører.

Epiphone Les Paul standard finner man i ca 4,000 kroners klassen, og er finfine instrumenter. Men hvis du er villig til å gi ca 10,000 så er Gibson Les Paul Studio en fantastisk gitar. Den er jo i bunn og grunn helt lik en LP Standard, men den er ikke så pyntet (les: Sunburstlakk og binding). Den har faktisk samme pickuper og samme treverk, så forskjellene kan ikke være store i lyd og følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale Tokai. Har selv en og den er veldig god å spille på, og har knall god lyd! Hvis du kan finne en fra 70-80 tallet er det "glans perioden" til Tokai. Jeg kjøpte min fra US eBay. Kom på ca 5000,- inkl frakt. For en '82 Tokai Love Rock Les Paul med Gibson 490R/500T pickuper. feedback-workshop.com selger ny Tokai gitarer, ligger på rundt 7-9k. Mye bedre enn Epiphone etter min mening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.