Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez Valvebee?!?


mboogie

Anbefalte innlegg

Står ikke alder, utdanning, bakgrunn eller noe i profilen som sier hvor gamle noen er, så da blir alt basert på uttalelsene de kommer med. Og idiotiske uttalelser kommer fra idiotiske folk. ;)

Altså, fordi jeg personlig ikke liker ibanez-gitarer, og du er ibanez-fanatiker, trenger du ikke kalle meg idiot.

Og kan du vær så snill slutte med å sette en sånn halvironisk smiley bak utsagnet ditt, når du forsøker å kalle folk for idioter? Hvis du skal kalle noen for idiot får du for faen meg gjøre det på en skikkelig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testa en slik i dag...

1: Den har vreng i bøtter og spann. Når du får 6L6 røret til å vrenge så har du sikkert ENDA mer visst du nå vil ha det. Kunne desverre ikke skru så høyt at jeg fikk framkalt sluttrinn vrengen.

2: Den har alle de dynamiske egenskapene av en røramp, så de røra (ax12 og 6l6) er ikke bare til pynt.

3: Lyd...

Klarlyden var helt ok, nå hadde ikke jeg noen effekter å leke med, å da trives jeg sjeldent med en cleanlyd uten chorus og delay. Men som sagt, helt ok.

Crunch/vreng var feet. Veldig "modern" og tight lyd. Mye mer lik recto en feks line6,Vox,Behringer,boss osv osv sine forsøk. Var overaskende mye trøkk i det lille 6.5" elementet. Det gikk også fint an å skru fram en brukandes lead lyd. Jeg personlig liker Mesa lyden, å det gikk til en viss grad ann å emulere det, men ikke helt.

Den ble liksom aldri like smooth som Mark leads.

Den har FX loop og hodetelefon utgang. Jeg er usikker på om signalet blir tatt etter sluttrinnet (tviler egentlig) og går gjennom en form for powerbrake eller om det kommer fra preampen.

Ett stort minus med ampen må være at det ikke er utgang til å koble til ett annet kabinett. Hadde sikkert hørtes 10 ganger bedre ut gjennom skikkelige høytalere. Men regner med at de av oss med litt "gjør det selv" gener i kroppen vil finne en måte å bruke den med større kabinett. Er vel bare å koble fra ledningen inne i kassa og forlenge den slik at den rekker til kabinettet.

Og med tanke på at den koster marginalt mer en roland microcube (som etter min mening er den nest beste microampen nå :D ) så tror jeg denne blir en storselger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullblods røramp, Den vil jeg ha under treet i år!!! Noen som har testa den? Funker det å koble til 2x12 til en slik sak?

Skulle funke fett det. Hvis du har hørt lydklippene til Nanohead'en til Z.Vex kan du jo tenke på at det er en 0,5watts amp inn i et 4x12 kabinett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.