Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagbladet rocker


AlexanderT

Anbefalte innlegg

Flere som har lagt merke til denne? En skillingsbolle til den som finner ut hvilken sang det er (jeg vet ikke).

prog.jpg

9/8 takter og 4 b'er, da er Bach første jeg tenker på. (Aner ikke hvorfor)

Endret av bove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer at det er Db.

9/8... ja hmm. hva kan det være da? Jeg kommer ikke på noe som går i 9/8 deler.

Jeg vil holde med det hallvardo sier. Tipper det er første linje på et stykke.

Men aller helst tror jeg at det er bare er noe de har laget for at det skal se fett ut.

Første akkorden er antakelig en Db/F (ihvertfall der hvor halvnoten er), hvis ikke bassen har noen toner under det vi ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

stemmer at det er Db.

9/8... ja hmm. hva kan det være da? Jeg kommer ikke på noe som går i 9/8 deler.

9/8 er jo en ganske typisk Balkan-taktfigur. Kunne det muligens være et stykke av en komponist som har brukt elementer fra østeuropeisk folkemusikktradisjon? Bartók, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer at det er Db.

9/8... ja hmm. hva kan det være da? Jeg kommer ikke på noe som går i 9/8 deler.

Jeg vil holde med det hallvardo sier. Tipper det er første linje på et stykke.

Men aller helst tror jeg at det er bare er noe de har laget for at det skal se fett ut.

Første akkorden er antakelig en Db/F (ihvertfall der hvor halvnoten er), hvis ikke bassen har noen toner under det vi ser.

Minst en av dine invensjoner går i 9/8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9/8 er jo en ganske typisk Balkan-taktfigur. Kunne det muligens være et stykke av en komponist som har brukt elementer fra østeuropeisk folkemusikktradisjon? Bartók, kanskje?

Hadde det vært skikkelig balkan hadde de nok delt opp 9/8 litt anderledes. Som f.eks 2+2+2+3/8. Det står jo som regel notert. Hadde nok forventa noe slikt hvis det hadde vært "typisk" bartok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært skikkelig balkan hadde de nok delt opp 9/8 litt anderledes. Som f.eks 2+2+2+3/8. Det står jo som regel notert. Hadde nok forventa noe slikt hvis det hadde vært "typisk" bartok.

Joda, men vi ser strengt tatt ikke nok av notene her til å vite nøyaktig hvordan taktoppdelingen i hele stykket er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.