Gå til innhold
Scannor

Hvilken sang spiller du bass mest til?

Anbefalte innlegg

Emne sier vel det meste, jeg har nå spillt bass en liten stund nå og har lyst på noe litt mer utfordrende, derfor lurer jeg på hvilke sanger dere spiller. Vil helst ha navn på sang og band.

Kom gjerne med tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å vite hvilket nivå du ligger på når du skriver så lite om det. Hva slags musikk spiller du nå da? Eksempel på sanger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å vite hvilket nivå du ligger på når du skriver så lite om det. Hva slags musikk spiller du nå da? Eksempel på sanger?

vel, den vanskeligste sangen jeg kan er Seemann fra Rammstein.

http://www.ultimate-guitar.com/tabs/r/ramm...eemann_btab.htm

Jeg spiller ikke noen spesiell sjanger, eneste er at jeg vil at det skal være litt speed, og ikke et slag i minuttet.

Kom på en ting jeg lurer på, hva betyr dette "h - hammer-on"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det betyr at du spiller en note, for eksempel E, også bruker en annen finger til å (i mangel på bedre uttrykk) "hamre" en ny note, som en F.

Gjør dette:

Finn en E på gripebrettet. Bruk din venstre pekefinger på E'n. Når du har spilt den, ta din slemme finger og "hamre" ned på det neste båndet som er en F. Voila, du har gjort en hammer-on.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spiller en del Iron Maiden for tida.

Sanger som "Charlote the Harolt" og "Genghis Khan" spilles det mye av :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen obligatoriske Metallica: Master Of Puppets, Seek and Destroy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke spilt bass så lenge, men her i gården så er det mest Opeth som snurrer på spiller'n mens jeg herjer bassen. Harlequin forest og the grand conjuratin er morro og ikke alt for vanskelig.

Ellers så skal jeg mestre Egypt med Symphony X i løpet av julen, men den har et tappe-parti midt i som er et helvette....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg er hos min bror og spiller bass, så spiller jeg til det som går på TVen. Den står like ved. Det anbefales igrunnen. Setter ørene i sving.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spiller det jeg spiller i bandet; som i tillegg til våre egne for tiden inkluderer:

dream theater - pull me under

testament - diciples of the watch

metallica - leper messiah

rush - circumstances

pantera - mouth for war

megadeth - symphony of destruction

ellers kan jeg faktisk så å si ingen låter på bass :blink:

edit: så kunne forsåvidt trengt forslag jeg og. låter som ligger omtrent på nivå med disse, gjerne låter som ikke bare går på grunntone med litt stringskipping og shait

Endret av Phoncible

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest HeavyBassDude

Blir Vel litt forskjellig d...

Men må si at "Dancing in the Moon Light" av Thin Lizzy og "Substitute" av The Who Står høyt på listen...

"Natural Sience", "YYZ" og "Spirit of the radio" Av Rush e og kos å spille... og faktisk Rudolf er rød på nesen og Slade's "Merry christmas Everybody" e og gøy å spille... :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å være ærlig så spiller jeg ikke etter sanger, prøver bare å lage nye riffs hele tiden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.