Web Analytics
Jump to content

Hvilken sang spiller du bass mest til?

Scannor
 Share

Recommended Posts

Vanskelig å vite hvilket nivå du ligger på når du skriver så lite om det. Hva slags musikk spiller du nå da? Eksempel på sanger?

vel, den vanskeligste sangen jeg kan er Seemann fra Rammstein.

http://www.ultimate-guitar.com/tabs/r/ramm...eemann_btab.htm

Jeg spiller ikke noen spesiell sjanger, eneste er at jeg vil at det skal være litt speed, og ikke et slag i minuttet.

Kom på en ting jeg lurer på, hva betyr dette "h - hammer-on"

Det betyr at du spiller en note, for eksempel E, også bruker en annen finger til å (i mangel på bedre uttrykk) "hamre" en ny note, som en F.

Gjør dette:

Finn en E på gripebrettet. Bruk din venstre pekefinger på E'n. Når du har spilt den, ta din slemme finger og "hamre" ned på det neste båndet som er en F. Voila, du har gjort en hammer-on.

Jeg har ikke spilt bass så lenge, men her i gården så er det mest Opeth som snurrer på spiller'n mens jeg herjer bassen. Harlequin forest og the grand conjuratin er morro og ikke alt for vanskelig.

Ellers så skal jeg mestre Egypt med Symphony X i løpet av julen, men den har et tappe-parti midt i som er et helvette....

spiller det jeg spiller i bandet; som i tillegg til våre egne for tiden inkluderer:

dream theater - pull me under

testament - diciples of the watch

metallica - leper messiah

rush - circumstances

pantera - mouth for war

megadeth - symphony of destruction

ellers kan jeg faktisk så å si ingen låter på bass :blink:

edit: så kunne forsåvidt trengt forslag jeg og. låter som ligger omtrent på nivå med disse, gjerne låter som ikke bare går på grunntone med litt stringskipping og shait

Edited by Phoncible

Guest HeavyBassDude

Blir Vel litt forskjellig d...

Men må si at "Dancing in the Moon Light" av Thin Lizzy og "Substitute" av The Who Står høyt på listen...

"Natural Sience", "YYZ" og "Spirit of the radio" Av Rush e og kos å spille... og faktisk Rudolf er rød på nesen og Slade's "Merry christmas Everybody" e og gøy å spille... :lol: