Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Neil Young - Thrasher


Anbefalte innlegg

Kan ikke hjelpe deg med tab, men vil bare si at dette er Neil Youngs beste låt! Skjønner ikke helt hvor han vil med tekten, men det er den fineste teksten jeg noensinne har hørt.

Akkorder:

C - F - C - C/H - Am - F - G x 2

F - G - C - F - F - G - C - Cmaj7

F - G - C - Am - Dm - Dm - G - G/H

Hør deg frem for å skjønne når akkordskiftene kommer. Mulig han har stemt om gitaren, men han tar vittelig disse akkordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke hjelpe deg med tab, men vil bare si at dette er Neil Youngs beste låt! Skjønner ikke helt hvor han vil med tekten, men det er den fineste teksten jeg noensinne har hørt.

Akkorder:

C - F - C - C/H - Am - F - G x 2

F - G - C - F - F - G - C - Cmaj7

F - G - C - Am - Dm - Dm - G - G/H

Hør deg frem for å skjønne når akkordskiftene kommer. Mulig han har stemt om gitaren, men han tar vittelig disse akkordene.

jepp, det høres ganske riktig ut det, og er ikke så langt unna det jeg hadde funnet ut på egenhånd, men tusen takk fordet;) grunnen til at jeg ville ha tabsa er at han har en sånn ganske kul shuffle sak som går parallelt med akkordene (i sann Young stil ;) )

et sted rundt C - F - G - Cmaj7 der..

vanskelig å få til og sitte i fingra uten å dette av rytmen inni der.

og er helt enig i teksten. den er sykt bra.

'They had the best selection

they were poisoned with protection

there was nothing that they needed, nothing left to find'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen med Neil Young er at høyrehånda går opp og ned hele tiden, også varierer han på når han "slipper til" plekteret, og når spiller palm-mute-akkorder.

Når du først har lært deg teknikken hans så er det lett å lære seg flere låter av han. Kan anbefale "Old man". Husk bare at høyrehånda holder rytmen hele tiden, selv når han ikke spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen med Neil Young er at høyrehånda går opp og ned hele tiden, også varierer han på når han "slipper til" plekteret, og når spiller palm-mute-akkorder.

Når du først har lært deg teknikken hans så er det lett å lære seg flere låter av han. Kan anbefale "Old man". Husk bare at høyrehånda holder rytmen hele tiden, selv når han ikke spiller.

hehe.. er ikke helt det jeg mente, men jeg skjønner hva du mener .

det jeg tenkte på blir også spilt som del av introen, som også går seinere i sangen.

neil har den akkord/fingerspill greia ganske bra inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.