Gå til innhold
Per

Plukke opp gitaren for fullt.

Anbefalte innlegg

Jeg har vel hatt en sinnsykt slapp gitarperiode den siste tiden siden Juli-August ca. og nå har jeg bestemt meg for å roe ned på den jævla nettspillingen og heller spille mye mer gitar. (nei, jeg nærmer meg ikke WoW :P)

Jeg innså da jeg satt her på lørdag og hørte igjennom noen Van Halen cder og litt andre fete ting at musikken er alt for meg, så nå må jeg begynne å øve like mye(eller mer?) som jeg gjorde før!

Men har dere noen gode tips til litt utfordrene saker som jeg må stresse på for å få kanoen i gang?

Var ganske god før i sommer da jeg spillte veldig mye, men er litt usikker på hvor god jeg er akkurat nå :P

Forslag takkes med kjærlighet :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv deg på Stratovarious - Stratosphere. Den sangen går unna. Ypperlig sang til å få inn plekterkontroll og koordinasjon mellom hendene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo litt vanskelig å si, "ganske god" er ikke alltid så lett å tolke :P Men hvis du er "ganske god", hvorfor ikke prøve noe av Van Halen? Ellers er jo litt gammelt Metallica alltid en slager

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lær deg teori, skalaer, arpeggios. Da kan du lettere lage egne soloer og få mye mer ut av det! aner ikke hvor mye du kan fra før, men ikke bare spill coverlåter, lær deg teori også!:)

.. og prøv ut det i praksis..;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange gode forslag her. Det er alltid en god idé å øve det en er svakest på. Det ligger i vår natur å ligge i comfortsona, altså det å spille ting som ikke er så veldig utfordrende i forhold til nivået man er på. Prøv å press deg til å prøve noe nytt, og det kan igrunn være hva som helst. Jeg må begynne å følge mine egne råd. Hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange fine tips her.

Har allerede begynt å pirke borti noe av sakene, og prøver meg på de vanskeligste Van Halen sangene jeg ikke har fått lært meg ennå. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.