Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kort, rolig improvisasjon


Steinern

Anbefalte innlegg

Dere som ikke likte lyden: Noen forslag om hva jeg bør gjøre for at lyden skal passe deres ører bedre?

Har notert mer reverb og delay, noe mer angående EQ eller noe sånt?

Det er noe høyfrekvent støy der som kanskje er årsaken til at jeg ikke liker det jeg hører.

Og helt på det personlige planet så er det noe med attacken som jeg ikke synes noe særlig om. Men det tror jeg kanskje har med vinkelen på plekteret å gjøre; du holder muligens plektert veldig skrått (?). Men det er sikkert mange som synes at det er tøft... så det kan du selvfølgelig velge å se bort i fra.

Ellers så er jeg fan av en gitarsound som er mer dynamisk og dermed ikke gir den samme låten uansett hvordan man slår an strengen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha!

Det med attackener noe jeg selv tenkte på, og vurderte meg fram til at det kom til å låte best til en slik snutt. Planen med dette opptaket var egentlig ikke å lage noe spesielt kult gitarspill, men en avslappende sak å ha i bakgrunnen, og derfor valgte jeg å spille med lite attack, slik at alle tonene blir mest mulig like.

Men takk for innspill, skal tenke på det neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kuli, bra spilt og det der, men jeg likte ikke lyden. Litt for mye veps..

-Mindre vepsegain, mere reverb, kanskje litt mer bass, og ned med treble (Lol, jeg veit ikke hva jeg prater om engang..), så ville det vært fint..

Ellers så kan jo dette faktisk minne litt om en form for dire straits inne i mellom, og andre ganger, kanskje finske metalband (Ikke se på meg, for jeg hører ikke på finske metalband).. Du beveger deg litt immelom to "stiler" føler jeg. Benden rundt 1.00 liker jeg ikke, men delen før det er veldig fin.. Rock on!

B)

EDIT: Btw, syns jeg det er jævla teit å legge inn klager over at andre legger inn et par ekstra poster her og der.. Det gjør meg ingen verdens ting om noen syns det er kult med mange poster, men jeg syns det er teit å skulle "leke" voksen ved å klage på det.. B)

Endret av Mikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kuli, bra spilt og det der, men jeg likte ikke lyden. Litt for mye veps..

-Mindre vepsegain, mere reverb, kanskje litt mer bass, og ned med treble (Lol, jeg veit ikke hva jeg prater om engang..), så ville det vært fint..

Grunnen til at du kanskje synes det låter veps er fordi kvaliteten på opptaket er såppas dårlig så man får med den støyen som er nevnt tidligere som får det til å høres vepsete ut. Jeg synes ikke den låter veps i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.