Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jackson


metal dude

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Treffa?

Har noen en link eller kan forklare litt nærmere?

Er det Tre45 det henvises til, jeg tror de hadde inne noen USA modeller for en stund siden.

Uannsett, Treffa (?) har tatt inn et par USA modeller uten at noen har bestilt de og det er jo begrenset hvor mange gitarer i den prisklassen man kan ta inn uten bestilling på det lille markedet Norge er.

Derfor bør man jo ta inn en modell i en farge man tror har en sjanse for å bli solgt, det er jo tross alt business dette her. En RR1 i sort skulle være en grei løsning da, men jeg mener faktisk å huske at tre45 hadde en gul/sort bengal finish RR1 inne (husker kanskje feil), det er jo litt av en sjanse å ta. Tror den finishen er litt mer populær i USA enn her hjemme.

Forøvrig er ikke jeg noen fanatisk USA Jakson fantast for den som skulle lure (du vet jo det også Roar ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffa?

Har noen en link eller kan forklare litt nærmere?

Er det Tre45 det henvises til, jeg tror de hadde inne noen USA modeller for en stund siden.

Uannsett, Treffa (?) har tatt inn et par USA modeller uten at noen har bestilt de og det er jo begrenset hvor mange gitarer i den prisklassen man kan ta inn uten bestilling på det lille markedet Norge er.

Derfor bør man jo ta inn en modell i en farge man tror har en sjanse for å bli solgt, det er jo tross alt business dette her. En RR1 i sort skulle være en grei løsning da, men jeg mener faktisk å huske at tre45 hadde en gul/sort bengal finish RR1 inne (husker kanskje feil), det er jo litt av en sjanse å ta. Tror den finishen er litt mer populær i USA enn her hjemme.

Forøvrig er ikke jeg noen fanatisk USA Jakson fantast for den som skulle lure (du vet jo det også Roar ;) ).

Treffa er Tre45. Begrenset hva de tar inn uten bestilling? Vil ikke si det, utrolig hva som går unna. De har nok litt oversikt tross alt. Mange som spør og graver om alt mulig rart. Lenge siden jeg har vært der nå, for lite Ibanez. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg har to forholdsvis billige jackson gitarer. En kelly og en kelly med reversed headstock.

Du kunne ikke tenkt deg å slengt opp et bilde av Kellyen med reversed headstock da?

Har lyst på en Kelly til selv, og da kanskje med reversed headstock....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre.

En USA Jackson produseres på samme sted og av de samme folkene som lager custom shop modellene.

Jackson er som så mange andre produsenter på etterskudd når det gjelder produksjon.

Produseres faktisk på akkurat samme fabrikk og av de samme folka som bygger Fender. Litt artig da med så mange som mener Jackson er så mye bedre enn Fender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produseres faktisk på akkurat samme fabrikk og av de samme folka som bygger Fender. Litt artig da med så mange som mener Jackson er så mye bedre enn Fender.

Hehe, ja. Jeg synes Jackson er bedre enn Fender for meg.

Gitarene er jo ikke bygd helt likt, det er jo en del forskjeller, så her går det jo fint an å danne seg et bilde av hva man liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre.

En USA Jackson produseres på samme sted og av de samme folkene som lager custom shop modellene.

Jackson er som så mange andre produsenter på etterskudd når det gjelder produksjon.

Produseres faktisk på akkurat samme fabrikk og av de samme folka som bygger Fender. Litt artig da med så mange som mener Jackson er så mye bedre enn Fender.

Nja, ikke helt tilfelle, Fender kjøpte opp Jackson for noen år siden, ergo eier Fender-konsernet Jackson.

De som bygger Jackson-gitarene bygger også Charvel, men ikke Fender.

-Å si at det ene merket er bedre enn det andre er nokså snevert spør du meg.

-Å si at Jackson har blitt dårlig etter at Fender kjøpte de opp er om mulig enda mer snevert.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ikke helt tilfelle, Fender kjøpte opp Jackson for noen år siden, ergo eier Fender-konsernet Jackson.

De som bygger Jackson-gitarene bygger også Charvel, men ikke Fender.

-Å si at det ene merket er bedre enn det andre er nokså snevert spør du meg.

-Å si at Jackson har blitt dårlig etter at Fender kjøpte de opp er om mulig enda mer snevert.

:)

Javel, litt pussig for når jeg var innom Fender i fjor hviste de stolt frem hvordan de hadde integrert produksjonen av Charvel/Jackson under samme tak som resten av Fender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.