Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ashdown Fallen Angel/ Peavey Valveking?


Jøgge

Anbefalte innlegg

Har noen av dere her på forumet prøvd noen av disse forsterkerne? Er veldig interressert i hvordan de låter, iogmed at de er så bilige! :D

Og hvis disse ikke er noe tess, vet dere om noen andre gode rørforsterkere man kan få for cirka 5000-7000 kroner?

Takker på forhånd for alle svar. ;)

Ps. Spiller mest metal og tung rock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste måten og være sikker er å prøve dem selv.

ellers så kan du gå på harmony central og se hva folk har skrevet om dem.

ikke se på karakterene, jeg så en fyr som sa at lyden på en forsterker sugde, men at den var bra fordet.

så han ga den en 10!!!!

som sakt, LES hva som står der, men ta det med en enorm klyppe salt, folk har en tendens til og elske alt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagevik i sandnes har en fallen angel 60watt topp + 2 cabs. De har tydeligvis klart å rote bort footswitchen, som gjør at man ikke får tilgang til boosten... Rimelig talentløst. Uten boost var det ikke mye vreng i den saken - hørtes ganske blues ut. Kanskje den sparker balle med boost, ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ashdown sin Fallen Angel serie har fått lavere pris og mer effekter. Noe som betyr rævva amper. Har jo hørt nok skrekkhistorier om hvordan de bryter sammen også.

ValveKing skal visst ikke være noe særlig til metal.

Mer effekter? :huh: På den jeg testet var det kun clean og vreng, samt reverb. Kan tenke meg reverben var digital, siden jeg ikke øynet noen fjærboks bakpå. Kan hende den sparker balle hvis du bare får gang på boosten, som du uheldigvis MÅ ha fotbryter for å klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spilte du kanskje en gammel en. Men det er en stund siden de gjorde det. Om jeg ikke husker feil så satt de ned prisene, la på effekter og flyttet produksjonen til Kina eller noe.

han gjorde nok ikke det, det er to versjoner: fallen angel og fallen angel dsp der sistnevnte er med effekter.

uten effekter

ser ut som en reverb boks på sida der

Endret av hans k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen reverb-boks jeg. Tenker du ikke på utgangstrafo og powertrafoen?

Fallen Angel skal jo ha tre kanaler, vil tro at en av de skal ha mer enn nok vreng, men har jo ikke prøvd en så..

Tabs.no selger også ashdown.

Valvekingen har jeg ikke sett i butikkene ennå, så har heller ikke prøvd denne. Nå begynner det å bli en stund siden sist jeg var på butikktur også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.