Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Custom Audio Electronics amper


ernieball

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det er en del rack-folk fra statene som skryter uhemmet av CAE 3+SE preampen og OD-100 toppen, er det noen som har erfaringer med disse? Hvordan er disse ampene, er det highgain monster eller all-round amper? I hvilken gate er clean kanalen? Er de mulig å få prøvd i Norge? Hva koster de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var i USA prøvde jeg en. Må si jeg er imponert over clean lyden (ligner litt på fender reverb65), med vrengen var jeg ikke så imponert over.

Jeg testa med en fender billig shit, så det kan godt være at det var den så lagte den stygge vrengen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke testet en OD-100 selv, bare hørt en (den marsa på HRI nå eier). Ja, også spiller Scott Henderson på en på "Well to the bone" og det låter rimelig fett, kan man si. Når det gjelder 3+SE... vel, det står en i racket mitt... ;)

Hehe, tøft. Post et closeup av racket ditt da ;)

Blitt mer og mer interessert i rack, men det blir ganske mye dyrere.

Begge ampene er rimelig fleksible men klart innenfor visse grenser.  Clean-kanalen i begge er basert på Fender (du kan for eks modde en 3+ til å bli en Blackface) men jeg vet ikke om de er kliss like.  Lead-kanalen havner i klassen "moddet Marshall", dvs moderne, tenk i Soldano-baner.  Det er gain nok for de fleste (hør på lydeksemplene til Vinny Burns for en idé om hvor mye gain det er i de).  I og med at 3+ er en 3-kanals amp har den en kanal mer enn OD100en, mange ordner det ved å ha en overdrive-pedal i tillegg for å få en crunchkanal (sjekk ut låtene marsa postet (#1, #2) i helgen for eksempler). (...)

Jepp, hørte klippene Marsa la ut og det låt jo kanon.

Ch2 og Ch3 på 3+ er nok rimelig feite, men jeg lurer litt på cleankanalen, da jeg anser den som viktigst. Du har ikke mulighet til å spille inn noe med den du da? Tror ikke det er så utbredt med 3+'er rundtom i Trøndelag. :lol:

Hvis du vil teste en uten å kjøpe må du nok alliere deg med noen som eier en, jeg vet ikke om noen butikker i Norge som har noen (og om de fikk de inn tror jeg de hadde blitt solgt rimelig kjapt).  Bruktpriser for en 3+SE ligger i retning 15-20.000, avhengig av modder og alder (nypris fra CAE i USA er $1695 eller så, men med ett års ventetid).  En OD100 topp må du vel ut med 20-25 for, en OD100 combo litt mer (så en på eBay for $3500 for noen måneder siden, de popper opp der innimellom).  Hvis du jakter på en er MusikkPraksis, Vendolin, norske og svenske QXL og Europeiske eBay greie steder å sjekke.

Såpass med ventetid ja, nei, om man skal ha en må det vel være mest lønnsomt å kjøpe brukt. Først og fremst er jeg bare nyskjerrig siden jeg har hørt så mye bra om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at Tre45 hadde en CAE 3+ inne, men den forsvant veldig kjapt. Dette var vel to-tre år siden. Tre45 selger mye rundt om i Norge, spesielt de dyre sakene, så om det finnes noen i Trøndelag er vanskelig å si. Ikke så dumt å ringe til Tre45 og snakke med Geir Falck, han vet sannsynligvis om hvem som har hvis det finnes. Han har ofte gode indikatorer på pris også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe særlig bra bilder av utstyret for tiden, kan fikse det når jeg får riggen hjem igjen.

Finfint!

Hmjo, det gjør vel forsåvidt det, men samtidig syns jeg det er veldig greit å ha noe som lar meg trykke på én knapp for å få det jeg vil, i stedet for at jeg skal danse polka på pedalbrettet (hvilket jeg gjør nå, og som jeg begynner å bli lei av).

Hehe, driver med noe av det samme jeg også, men har foreløpig ikke så mye på brettet mitt, holder meg til 3 delay og tap-tempo (DL-4) og en noen vrengbokser, boost og slikt. Men om man skal ha noe større system med presets for hver sang og f.eks. Echo Pro og Modulation Pro osv. er nok et brett med lagrede presets å foretrekke.

Har lyst til å dille litt med opptak og tjohei når jeg har ting i hus igjen, skal se om jeg får ordnet noe nevenyttig ut av ampen, spes cleankanalen  Vil ikke si at det Lukather gjør er så spesielt representativt heller, ut over at det selvfølgelig er mulig å få ting til å låte ukult, jeg digger ikke cleanlyden han får ut av ampen, for å si det slik.

Fint.

CAE har slitt med leveringstidene sine, rekorden sålangt er vel 3,5 år ventetid på en OD100, og derfor de nå outsourcer amp-byggingen.  Dermed bør ventetiden gå ned, men den vil nok være litt uansett i og med at det er high-end utstyr.

Åhoi, det er ikke holdbart. Men nå vet ikke jeg hvordan omsettingen deres er, om de kan ha mange i arbeid osv..

Geir vet nok det meste, men orker ikke dra rundt til ukjente i Trøndelag for å teste den nå som jeg bare er nyskjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.