Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

warmoth


Boffen

Anbefalte innlegg

slik er saken:

når jeg kjøpte den forrige gitaren min følgte det med et plekterbrett med pickups(forrige eier hadde sikftet) og jeg har jo ikke lyst til at de bare skal ligge der så jeg tenkte å starte i det småe med å sette sammen min egen gitar. planen er ikke at den skal bli ferdig på en uke eller to, men å ha det som prosjekt over lengre tid, tenkte derfor å starte med å bestille hals og kropp fra warmoth.

er det noen som har noen erfaringer med det, kommer kroppen og halsen da sammensatt eller løst, tar det lang tid? er det god service? og ikke minst, er det kvalitet for en god pris?

jeg setter pris på et hvert svar, fint om noen har forslag til bra lakk og om hvordan jeg kan lakke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å bli dyrt, og jeg tror nok du kommer til å ville ha noe annet enn Squier-pickups i den, når du først skal legge en 5-6000 i kropp og hals.

hehe,pickupene skal byttes etterhvert, som sagt i tråden, skal være en prosjekt gitar som det skal brukes litt tid på

men hvis noe brukt dukker opp eller noen vet om en en nettbutikk i norge eller butikk i oslo området som skaffer deler så prioriteres det

gulmoen og engh, er de bare distributører elelr har de butikker, er mer realistisk at jeg kjøper derifra siden det er norskt og lettere med service

Endret av hans k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv har jeg en Warmoth bass, som jeg satt sammen selv. delene kom løst, men hullene på halslomma på kroppen var ferdig drillet, no problem. Warmoth er kvalitet til de grader, servicen er topp og ærlig, de har veldig pene finisher og. du lakker ikke selv, la Warmoth lakke for deg, som sagt, veldig pene finisher.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv i lang tid sett på utvalget til Warmoth, og dyrt er det i alle fall ikke. Selvfølgelig kan du finne dyre ting der, men da snakker vi om utdødde tresorter og relativt sjeldne figurasjoner. Kommer langt med $500 + frakt. Noe som skulle bli 5.000,-? Da fortsatt med mange valgmuligheter til å finne billigere og dyrere alternativer. Se på showroomet til Warmoth, og finn noe som er ferdig til shipping, så ser du prisene best. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, har funnet ut at brukte deler og eventuellt nye ting blir litt rimligere for en gutt på 15 år, hehe.

så har sett litt rundt og skal mest sannsynelig kjøpe en kramer kropp med hals etter jul. men det betyr ikke at dere skal stoppe å poste ting her, kan jo hende han selger den før den tid.

jeg ville også satt pris på tips om tremolo (floyd rose hvis krameren) som holder en høy kvalitet til rimelig pris(det er dette jeg regner med å bruke mest på så priser mellom 2000-3000 vil bli sett på som rimelig).

hvor man får tak i utstyr for montering(loddebolt etc.) tas godt imot, samme når det gjelder eventuell lakk.

så gjelder det elektronikk(jack output og kabler) og koblings skjemaer.

hadde tenkt meg noen av disse schaller låsbare stemmeskruene, godt kjøp?

nå burde dere kanskje flytte den til Elektronikk og DIY

Endret av hans k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vib: Kjøp for guds skyld en ORIGINAL floyd rose, den kan du få for rundt 150 dollares fra Ed Roman (billigst på original floyd - http://www.edroman.com/parts/tremfrt.htm). Vet ikke om det følger med pivot-skruer, disse kan bestilles fra www.stewmac.com

Hvis du har Floyd Rose, trenger du ikke låsbare stemmeskruer. Det kan forresten være en god idé å betale noen for å sette på Floyden, da dette må gjøres nøyaktig og riktig for at den skal duge noe særlig.

Loddebolter og annet slikt til bygging kjøper du på Clas Ohlsson. Kjøp loddebolt med f.eks 60-100W (for å kunne lodde til alt slags metall) og tynn spiss (mykje finlodding).

Koblingskjema: www.guitarnuts.com, google.com.

Gitardeler (jack-plugger o.l.) kan ofte kjøpes på gitarbutikker rundt omkring, eller du kan sende en storbestilling til www.stewmac.com eller www.allparts.com, eller warmoth, for den saks skyld. Regn med å betale moms, men hvis du bestiller mye på en gang lønner det seg allikevel.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vib: Kjøp for guds skyld en ORIGINAL floyd rose, den kan du få for rundt 150 dollares fra Ed Roman (billigst på original floyd - http://www.edroman.com/parts/tremfrt.htm). Vet ikke om det følger med pivot-skruer, disse kan bestilles fra www.stewmac.com

Hvis du har Floyd Rose, trenger du ikke låsbare stemmeskruer. Det kan forresten være en god idé å betale noen for å sette på Floyden, da dette må gjøres nøyaktig og riktig for at den skal duge noe særlig.

Loddebolter og annet slikt til bygging kjøper du på Clas Ohlsson. Kjøp loddebolt med f.eks 60-100W (for å kunne lodde til alt slags metall) og tynn spiss (mykje finlodding).

Koblingskjema: www.guitarnuts.com, google.com.

Gitardeler (jack-plugger o.l.) kan ofte kjøpes på gitarbutikker rundt omkring, eller du kan sende en storbestilling til www.stewmac.com eller www.allparts.com, eller warmoth, for den saks skyld. Regn med å betale moms, men hvis du bestiller mye på en gang lønner det seg allikevel.

Lykke til :)

Haha, Ed Roman. Vet ikke helt om jeg hadde tatt sjansen på å bestille fra han.

Endret av Lektor Tørrdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som alt du trenger er inkludert i pakken fra I want guitars. Du bør forsikre deg om at halsen du kjøper/skaffer deg har utfresing til locking nut øverst, og du må også vite bredden på halsen før du kjøper vibben, samt om det er frest ut hull allerede i halsen eller ei...

Det enkleste er kanskje å bestille en ferdiglaget hals fra Warmoth og samtidig kjøpe en schaller-floyd fra dem (schaller er regnet som bra floydkopi) - så slipper du hele problemet.

Se: http://www.warmoth.com/guitar/necks/necks....=stringnut#lock

Og så legger vi all diskusjon om Ed Roman død, med mindre noen her inne faktisk har truffet eller handlet med mannen selv.

Og en ting til: Vil råde deg til å lese godt igjennom alle artikler her:

Project Guitar.com

Endret av Tstone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg ganske sannsynelig en deal på en kramer med kropp og hals for floyd rose (klargjort i hals og kropp). kan man finne ut størrelsen med vanlig målebånd(neck size altså).

skal nemlig få dette for 1300 pluss en humbucker(pickups byttes etterhvert, har alt dette bare som utgangs punkt) så det blir en god del rimeligere enn fra warmoth.

hvis ed roman var uttrygt ville det vært fint om andre steder(kanskje i norge) som har disse schaller floydene(gitarlæreren min har selv en slik og han skryter veldig om den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.