Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rocktron Replifex eller G-major?


sup3rman

Anbefalte innlegg

Vil lyden bli noe særlig bra hvis det ikke er mulig å kjøre i stereo?

Vil panning funke når det ikke er stereo?

Panning funker ikke uten stereo, nei, ei heller ping-pong/circular delay, micro pitch-shift eller andre effekter som er stereo (stereo chorus, flanger, etc). Det er ikke dermed sagt at det ikke låter bra. Det vil låte annerledes enn en stereo-rigg, men fortsatt bra. Har kjørt Replifexen min foran en Fender Blues Jr jeg, og det låt fett nok det. Jeg ville heller konsentrert meg om å spille bra og utnytte muligheten i boksene heller enn å bekymre meg for at dette skulle låte dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lyden vil bli brukbar?

Jeg kan jo alltids spare opp til et stereo sluttrinn og et 2x12 kabiss

Edit:

Kan jeg ikke i mellomtiden bruke min peavy rage forsterker samtidig slik det bli stereo eller jeg kan kjøpe en litt bedre forsterker og koble ene "stereo out" til marshallen, mens jeg kobler den andre "stereo out" fra majoren til peavey'n(eller en annen forsterker)

Endret av sup3rman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lyden vil bli brukbar?

Lyden blir sannsynligvis mer enn brukbar.

Edit:

Kan jeg ikke i mellomtiden bruke min peavy rage forsterker samtidig slik det bli stereo eller jeg kan kjøpe en litt bedre forsterker og koble ene "stereo out" til marshallen, mens jeg kobler den andre "stereo out" fra majoren til peavey'n(eller en annen forsterker)

Dersom Peavey-forsterkeren lar seg bruke som effektforsterker skal dette fint gå, ja. Kjør ene utgangen av prosessoren tilbake i effekt-retur på Marshallen, og den andre utgangen inn i effekt-retur (eller «poweramp in» om den har det) på Peaveyen, så har du stereo V & H.

Dette er en helt vanlig måte å få seg stereo-lyd på, blant annet gjør Steve Morse noe lignende i sin rigg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri prøvd g-major selv, men jeg vet at mange som har den klager ustanselig over hvordan den ødelegger gitarlyden. Jeg har selv en rocktron multivalve (i praksis en replifex med et rør i). Denne ødelegger ikke gitarlyden så vidt jeg kan høre.

For ordens skyld: Replifex og multivalve er ikke i produksjon lenger. Xpression er tingen om du skal kjøpe nytt.

Du kan også vurdere rocktron intellifex og intelliverb. De har riktignok ikke tremolo (det var derfor jeg styrte unna), men de låter visst nok bra. Intelliverb=intellifex med bedre reverb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.