Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

skal til los angeles, vil kjøpe gitar der...


pacific_leon

Anbefalte innlegg

du trur ikke du kunne kjøpt meg en pedal? når reiser du ? =o jeg betaler frakt opp hit.... må bare undersøke pris... det er wwbw du skal på?

jo, det kan eg ordne, eg reiser 19 desember, og e hjemme 10 januar...skal til los angeles og sjappa du nevner ligger i Indiana, så må nok finne noen andre om ikke de har en søster sjappe i LA eller SF, men tror eg kjøper alt utstyret eg skal ha i San Francisco, eg for min del ska se litt rundtom på gitarer, skal kjøpe meg iron cobra dobbel pedal t trommesettet og noen lars ulrich signatur stikker... :D er MetallicA fan B)

Takk for svar alle sammen :) noen som vet om profilerte musikksjapper i LA eller SF området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min gibson explorer i L.A. (holywood hvor jeg så jonnhy knoxville :D) Vi sneik oss forbi tollen helt fint. Ikke så mye moms. Den kostet 999 dollar og det ble ca. 7000 norske...

men slapp du ikke unna momsen åsså da? trodde det var tollerne som tok seg av alle avgifter som skal betales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet om profilerte musikksjapper i LA eller SF området?

I LA ligger det flere gitarbutikker på Sunset, såvidt jeg husker. Et svært Guitar Center, Boogie-sjappa som bl.a. fører Tom Anderson, og sikkert noen småsjapper. Tone Merchants ville jeg tatt en tur innom om jeg hadde anledning, men de ligger i Orange County.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - en del ting å ta opp her :)

1) Prinsipielt bør du skytes, for dette har blitt tatt opp mange ganger før, men så lenge søkefunksjonen på et forum er så dårlig som den er, er det ikke så lett å finne relevant informasjon fra tidligere poster...

2) 25% moms på alt over 6000, hvis enkeltgjenstander koster over 6K må du momse HELE beløpet, ikke bare det overskytende. Hvis du kjøper gitar til 5000 og effektboks til 1300 momser du selvfølgelig bare effektboksen....

3) Hvis du tar med et horn til over 6000 på grønt og blir stoppet, beslaglegges gitaren til ære for statskassa, og selges på auksjon senere en gang, i tillegg til at du får et forenklet forelegg eller bot, avhengig av verdien. Så ja, det er straffbart. Bare spør hr. Shittu, som tok med litt mye cash og prøvde å smugle inn ei klokke: http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/...articleID=90363

4) Gitarbutikker i LA: Nettrom har oppsummert bra. Både Boogie-sjappa og Tone Merchants i OC er vel forbeholdt de med flere tusen dollares på Visakortet, men de har mye fint! Tror du bør ta deg en tur på Guitar Center på Sunset Boulevard, den er rimelig diger. Og har "guitar walk of fame" utenfor, med håndavtrykk av kjente gitarister... :)

5) San Francisco: Guitar Center er det vel nok av her også, og hvis du skal ha f.eks Tom Anderson eller anna luksus kan jeg anbefale Gelb Music i Redwood City.

Vil forresten anbefale deg å kjøpe GITAR i SF, så slipper du å drasse rundt med kassa i flere uker... men hvis du finner drømmehornet og har leid stor nok bil går det sikkert greit i LA også. Husk også å fylle opp kofferten med tabs og cd-er, kabler og anna div som er mye billigere over there.

Endret av Tstone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.