Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp! innspillingsproblem


agurk

Anbefalte innlegg

Trenger tips til hvilke prog. jeg kan bruke for å legge til innspillinger fra pc(med en vanlig pc-mic altså) kombinert med trommelyder, bass og andre enkle komp. Slik at jeg legge til min egen vokal og gitarriff osv :D , vet det ikke blir noen kvalitetsinnspillinger men. Har sett/hørt at slike prog. finnes, ser veldig gøy ut å leke seg med. Uten mixer og high-tech mikrofon osv. Tebkte bare å bruke billig mic'en fra biltema :lol: . Vil bare ha noe leke meg med, hvis dere skjønner:P Håper dere skjønner hva jeg mener, og at dere kan hjelpe. På forhånd takk :)

Hilsen en som ikke har så mye peiling med innspilling :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han er ute etter et program hvor han kan programmere komp (trommer, bass ets), for så å legge på gitar, vokal etc.

Programmer som kominerer begge disse mulighetene er Cubase, Nuendo, Logic, Cakewalk, ProTools + mange fler. De fleste av disse er litt tunge å bruke hvis du ikke har holdt på mye med lyd.

Vil anbefale Reason eller FruityLoops til å lage kompet i, og deretter et audioprogram til å legge på resten av instrmentene i. Dette kan være Adobe Audition/CoolEditPro, Audacity, Kristal ++ De to siste er gratisprogrammer.

Hvilken type musikk skal du lage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nasj, tenkte bare på noen selvlagde låter. Akustisk med litt folk-rock preg B) Har Logic Platinum, men skjønner ikke dritten, er ikke den bare MIDI-fil basert da og må man ikke ha mixer og div. annet komplisert utstyr? :blink:

Endret av agurk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.