Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sykeste gitarspill jeg har sett på LENGE...


aiwass

Anbefalte innlegg

Ser ut som linken ikke virker lenger. Fikk uansett sett den i går. Føler meg ganske mettet når det kommer til slike spansk gitar versjoner av Spain, men det var allikevel mange morsomme twister på harmonien som jeg aldri hadde regnet med skulle komme.

Har også merka denne tendensen som aiwass beskriver. Som et konkret eksempel kan jeg huske at Shawn Lane ikke fikk like god mottakelse her på forumet. Det kan være flere grunner til det, men ofte blir raskt el-gitarspill sett på som en uting, uansett "innhold". Kan tenke meg at f.eks. Allan Holdsworth er turn-off for mange jazzere pga. høy sheets of sound-faktor. Kanskje blir lyden av vrengt el-gitar for masete og udynamisk for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kanskje blir lyden av vrengt el-gitar for masete og udynamisk for mange.

Godt mulig, finnes mange eksempler på elektrisk gitar med vreng der spillet både er komplekst og variert, som f.eks Greg Howe og Shawn Lane. Nettrom nevnte andre harmonier, og et godt eksempel på dette må jo bli Holdsworth. Tror heller ikke det har så mye med selve gitarspillet å gjøre, mer hvilken setting det befinner seg i. Det nevnte Shawn Lane klippet var jo en vill improvisert solo der hele poenget var å spille veldig ekstremt og 'outside'. Mange skrudde sannsynligvis av før selve videoen startet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: Er jo DiMeola som gjør akustisk gitarspill til en højdare. Ok, kanskje ikke den beste plata - mulig du kun mente DiMeola på Firday night skiva, da er det greit. :)

Mente Friday Night in San Francisco, ja. DiMeola har rå teknikk, og er en av de beste rytmegitaristene jeg vet om, men jeg digger virkelig ikke det han gjør musikalsk sett, hverken i låtskriving eller improvisasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.