Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikklinje/vidregående skole


schpangen

Anbefalte innlegg

Enig med ovenfor, tror dette har mye å si hvilken skole det er du går på. Jeg går GK MDD, og her startet vi helt fra bånn av, uavhengig om vi kunne noter eller ikke. Men vi ble delt inn i forskjellige grupper etter hvor mye vi kunne, slik at de som har god peiling ikke skal få for lite utfordringer. Jeg trodde også at musikklinja var for de med mye peiling på slike ting, så jeg satt i sommerferien og pugget noter :P Ikke helt nødvedig, viste det seg, men jeg fikk da et lite forsprang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

4 folk som jeg kjenner som har gått der sier at du må kunne bladspille noter. det er nok det viktigste.

Dette varierer fra skole til skole.

Folk jeg har møtt, har erfart at man slett ikke trenger å kunne særlig mye innen teori, men man bør ha anlegg for det.

Det skader derimot ikke å forberede seg litt før man begynner i sommerferien da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 folk som jeg kjenner som har gått der sier at du må kunne bladspille noter. det er nok det viktigste.

Det spørs helt hva som er greia di. Instrumentet du spiller teller også. Det er en kjent sak at gitarister er dårlige på notelesing. Og forresten, å "bladspille noter" trenger da ikke nødvendigvis være så avansert?

Endret av jsbach
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 folk som jeg kjenner som har gått der sier at du må kunne bladspille noter. det er nok det viktigste.

Det spørs helt hva som er greia di. Instrumentet du spiller teller også. Det er en kjent sak at gitarister er dårlige på notelesing. Og forresten, å "bladspille noter" trenger da ikke nødvendigvis være så avansert?

Etter et og et halvt år med daglig notelesning på musikklinja, så sliter jeg fremdeles hardt med bladspilling. Men jeg er gitarist da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.