Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikklinje/vidregående skole


schpangen

Anbefalte innlegg

Har nå vært på skolebesøk på både Heimdal og Katta, men er fortsatt ikke helt sikker på hvilken skole jeg skal søke musikklinje på. Problemet er jo at man bare kan søke opptaksprøve til en skole. Altså, jeg kan bare ha musikklinje på førstevalg, og ikke både første og andre.

Noen som har gått Heimdal eller Katta som har noen meninger? Har registrert Roars kommentar om katta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Et godt råd.. Ikke søk MD, med mindre du er glad i å lese om gammel musikk, ha kjedelige notetimer, spille kjip musikk og vanke med folk som er "gærne"..

"Drømmen er en musikklinje uten drama og dans"... Taper ass! Uten de fagene hadde jeg strøket med første året. Andre året er bare driit, med masse teori, og ingen "kule" fag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt råd.. Ikke søk MD, med mindre du er glad i å lese om gammel musikk, ha kjedelige notetimer, spille kjip musikk og vanke med folk som er "gærne"..

"Drømmen er en musikklinje uten drama og dans"... Taper ass! Uten de fagene hadde jeg strøket med første året. Andre året er bare driit, med masse teori, og ingen "kule" fag..

Nåja, dette varierer nok fra skole til skole.

Personlig kunne jeg faktisk godt ha tenkt meg å lese om (gammel) musikk, ha notetimer, spille musikk og vanke med folk som er "gærne".

Musikkteorikunnskapene mine er desverre på bånn, er jeg redd. :unsure:

Men så er jo jeg skikkelig sær også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt råd.. Ikke søk MD, med mindre du er glad i å lese om gammel musikk, ha kjedelige notetimer, spille kjip musikk og vanke med folk som er "gærne"..

"Drømmen er en musikklinje uten drama og dans"... Taper ass! Uten de fagene hadde jeg strøket med første året. Andre året er bare driit, med masse teori, og ingen "kule" fag..

Jeg har blitt en MYE bedre gitarist etter mine 2 år på MDD. Og jeg gleder meg til neste år. Jeg HATER Egentlig skole, men pågrun av skola jeg går på så har jeg lyst til å søke meg inn på musikk konservatoriet her i byen. Enda mer skole! :D (Jeg liker fortsatt ikke skole, men vil lære mer teori og den slags)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært på skolebesøk på både Heimdal og Katta, men er fortsatt ikke helt sikker på hvilken skole jeg skal søke musikklinje på. Problemet er jo at man bare kan søke opptaksprøve til en skole. Altså, jeg kan bare ha musikklinje på førstevalg, og ikke både første og andre.

Noen som har gått Heimdal eller Katta som har noen meninger? Har registrert Roars kommentar om katta....

Har en del kompiser som går på Heimdal. Er veldig delte meninger om det..Noen synes det er det beste i hele verden, mens andre synes det bare er teori og møkk. Kommer helt an på hva du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt råd.. Ikke søk MD, med mindre du er glad i å lese om gammel musikk, ha kjedelige notetimer, spille kjip musikk og vanke med folk som er "gærne"..

"Drømmen er en musikklinje uten drama og dans"... Taper ass! Uten de fagene hadde jeg strøket med første året. Andre året er bare driit, med masse teori, og ingen "kule" fag..

Hva faen er galt med gammel musikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikklinja er drit. Jeg gikk på katta et par måneder, elendig opplevelse. Hater at folk skal fortelle meg hva som er "bra" musikk og hvordan ting SKAL være. Absolutt ikke noe for meg.

Var på åpen kveld der i går. Virka jævli vanskelig. dessuten sa de at den dårligste de hadde tatt inn hadde 4,8 i snitt :blink:

Nei, søker på heimdal jeg ass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal musikklinjen på rud som første valg (rud er i bærum, jeg bor utenfor asker).

Jeg kan fikse 4.5 - 4.7 i snitt.. Jeg har spilt gitar i et halvt år nå, men jeg spiller jævlig mye! jeg skal lære noter snart, og kan litt gehør. Tror dere det er mulighet for å komme inn? De har 55 poeng som snitt eller noe, tror det er 5 i snitt.

tror dere de tar hensyn til at jeg bare har spilt et halvt år på opptaksprøven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal musikklinjen på rud som første valg (rud er i bærum, jeg bor utenfor asker).

Jeg kan fikse 4.5 - 4.7 i snitt.. Jeg har spilt gitar i et halvt år nå, men jeg spiller jævlig mye! jeg skal lære noter snart, og kan litt gehør. Tror dere det er mulighet for å komme inn? De har 55 poeng som snitt eller noe, tror det er 5 i snitt.

tror dere de tar hensyn til at jeg bare har spilt et halvt år på opptaksprøven?

Lær noter så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at det er noe galt med gammel musikk, eller at folka i klassen min er teite.. Jeg bare sier at MD ikke er som en vanlig linje. Den kan være driiit fet, og ja, jeg har også blitt utrolig mye bedre etter at jeg begynte der, men iblandt, sånn som i dag, så er den søkky.. Bare driit og kjedelig..

Men for christ sake.. Søk hvertfall.. Dårligste i klassen min hadde 4.9 i snitt under inntaket btw.. :) Jeg var på 5.1, og kom på venteliste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 4,7 i snitt og hadde da spilt i 4,5 år da jeg søkte. Jeg endte på andreplass og kom ikke inn på rud...

Du kom ikke inn, altså? Når var det du søkte? Jeg husker det var et år, tror det var for cirka to eller tre år siden, så lå snittet vanvittig høyt. Rundt 5,0 eller noe, og mange elever fryktet å ikke komme inn :huh:

Men det varierer fra 4,2 til 4,9 sies det. Tror faktisk jeg kan jobbe meg til 4,9 i snitt - hvis jeg jobber bra nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.