Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikklinje/vidregående skole


schpangen

Anbefalte innlegg

Ja-a...Da er det den tiden av året igjen, hvor verdens 8 åttende underverk kommer.

Spamming i forumet. Ikke at det er med vilje, men når tiden kommer, og man skal søke til vidregående skoler(og helst på musikklinje), kan det bli veldig mange div spørsmål i andre tråder, hvor vidregående ikke har noe med saken å gjøre.

Har du spørsmål til noen som kanskje har kunnskap til den skolen eller den type linje, post det her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lurer litt på og gå musikk,dans og drama på sankthalvard, så så jeg at trickster hadde skrevet at man slipper dans og drama pga ny læreplan, gjelder det der og?

Går nesten ut ifra det. Den nye læreplanen trer i kraft til nyåret, og da har blandt annet dette blitt endret på.

Tror det gjelder alle skoler med dette tilbudet. Læreplanen har faktisk gått tilbake litt som det var for cirka ti år siden :)

Man slipper antageligvis ikke helt unna dans. Det er snakk om noe Ergonomi og Bevegelse, som inngår i dans, men det er visst ikke særlig komplisert.

Men, det er ikke sikkert dette stemmer helt. Læreplanen er enda ikke helt ferdig, og noe av det vil bli endret på. B)

Edit: Har et par eksempler på den midlertidige timefordelingen som blir brukt på Lundehaugen (I den nye læreplanen):

LU_Stu8.gif

LU_Stu9.gif

Merk: Det siste er bare for musikk. Det er et eget opplegg for Dans, og et eget for Drama. :D

Endret av Trickster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud virker som om det verste som kan skje dere er å måtte ha dans og drama. Dans og drama er artige fag og du lærer mange nyttige egenskaper der, den viktigste er kanskje evnen til å tørre å drite seg ut. Jeg føler at jeg har fått veldig mye ut av både dans og drama siden jeg startet iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud virker som om det verste som kan skje dere er å måtte ha dans og drama. Dans og drama er artige fag og du lærer mange nyttige egenskaper der, den viktigste er kanskje evnen til å tørre å drite seg ut. Jeg føler at jeg har fått veldig mye ut av både dans og drama siden jeg startet iallefall.

bra sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud virker som om det verste som kan skje dere er å måtte ha dans og drama. Dans og drama er artige fag og du lærer mange nyttige egenskaper der, den viktigste er kanskje evnen til å tørre å drite seg ut. Jeg føler at jeg har fått veldig mye ut av både dans og drama siden jeg startet iallefall.

Drama er kult! Elsker å dramatisere.

Dans derimot, det har jeg litt problemer med. Er en liten tjukkas jeg, og er ikke akkurat like spretten som de fleste andre :D

Men jeg liker tanken på at hvis drama og dans blir tatt bort, er det mer tid til musikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, den dansen du skal igjennom er ikkeno problem. Mest polka og sånne ting, også lærer man swing og andre ting som kan være greit å kunne uansett om man er tjukk eller ikke. Blir lite vrikking.. Men vi hadde også kreativ dans, og det var et mareritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikklinja er drit. Jeg gikk på katta et par måneder, elendig opplevelse. Hater at folk skal fortelle meg hva som er "bra" musikk og hvordan ting SKAL være. Absolutt ikke noe for meg.

På hvilken måte gjorde de det? :blink: Jeg har iallefall ikke opplevd noe slik enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikklinja er drit. Jeg gikk på katta et par måneder, elendig opplevelse. Hater at folk skal fortelle meg hva som er "bra" musikk og hvordan ting SKAL være. Absolutt ikke noe for meg.

:blink: ?

Idéen er vel strengt tatt å fortelle deg hvordan visse stiler tradisjonelt sett er og har vært. Tror ingen musikklinjer her i landet driver og preker intoleranse overfor andres musikksmak--det er tabu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.