Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Slash på sitt beste


Trewavas

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal du søke katedralskolen?

Nja...altså, katta har jeg hørt er den generelt beste skolen, men at det er for allmenn. Jeg vet ikke hvordan det er for musikklinjene.

Men på heimdal slipper jeg jo dans og drama :D

Desutten har jeg forstått det slik at Katta er mer tilrettelagt for strykeinstrumenter osv.(Det var den en venn som sa, så det skal jeg ikke høre alt for mye på det rådet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at Heimdal er litt mer rock preget enn Katta er. Men Katta har fortsatt en utrolig bra linje med helt fantastisk miljø. Gitar- og basslæreren vi har er ganske teoretisk så det du må være forberedt på å lære noter til gitar og diverse andre ting (som jeg finner veldig nyttige!). Dessuten kan jeg si deg at dans og drama faktisk er ganske artig, og du lærer spesielt en viktig egenskap der. (Evnen til å tørre å drite seg ut, gull verdt!) Jeg kan jo såklart ikke si så mye om Heimdal fordi jeg ikke har så mye kjennskap til skolen, men gitarlæreren min på TKMK er gitarlærer på Heimdal og jeg synes han er veldig flink :) Ellers kan jeg jo si at Katta er en super skole og at jeg aldri har angret ett sekund på at jeg søkte/kom inn her! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at Heimdal er litt mer rock preget enn Katta er. Men Katta har fortsatt en utrolig bra linje med helt fantastisk miljø. Gitar- og basslæreren vi har er ganske teoretisk så det du må være forberedt på å lære noter til gitar og diverse andre ting (som jeg finner veldig nyttige!). Dessuten kan jeg si deg at dans og drama faktisk er ganske artig, og du lærer spesielt en viktig egenskap der. (Evnen til å tørre å drite seg ut, gull verdt!) Jeg kan jo såklart ikke si så mye om Heimdal fordi jeg ikke har så mye kjennskap til skolen, men gitarlæreren min på TKMK er gitarlærer på Heimdal og jeg synes han er veldig flink :) Ellers kan jeg jo si at Katta er en super skole og at jeg aldri har angret ett sekund på at jeg søkte/kom inn her! :D

Pass på at tråden ikke sklir utenfor sitt tema!

Håvard Kvarving? Flink lærer, utrolig flink. Dessuten har Heimdal mistet sin store legendelærer, aner ikke hvem de har tatt inn for å dekke hans område -eller hvor mange. ;)

Om ønskelig kan tråden deles opp, og diskusjonen om skoler kan fortsette, uten å ødelegge for Slash. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke påstå at soloen er så vanskelig, den er egentlig ganske enkel...

Men den høres faktisk vanskeligere ut enn den er, for i virkeligheten er den grei nok.

Men for all del, den er jo utrolig bra og tøff!

Jeg vil påstå at den vanskeligste soloen må være soloen som er på slutten av Paradise City, den er ganske vanskelig å få skikkelig bra!

Men alt avhenger jo av hvor langt man er kommet, i forhold til mye annet så er vell egentlig ingenting av Slash umulig, men det er jo ikke det som betyr noe. For han lager jo så sinnsykt tøffe soloer, det er ikke mange som lager så gode soloer som han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke påstå at soloen er så vanskelig, den er egentlig ganske enkel...

Men den høres faktisk vanskeligere ut enn den er, for i virkeligheten er den grei nok.

Men for all del, den er jo utrolig bra og tøff!

Jeg vil påstå at den vanskeligste soloen må være soloen som er på slutten av Paradise City, den er ganske vanskelig å få skikkelig bra!

Men alt avhenger jo av hvor langt man er kommet, i forhold til mye annet så er vell egentlig ingenting av Slash umulig, men det er jo ikke det som betyr noe. For han lager jo så sinnsykt tøffe soloer, det er ikke mange som lager så gode soloer som han!

Er enig her. Den er ikke så vanskelig som den høres ut. Jeg vil tippe at ekko gjør at de partiene som høres veldig raske ut, blir slik. Mens om man spiller på clean, høres detr ikke like raskt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Slash begynte å lære gitar for seg selv ved å prøve å etterligne lydene han hørt at gitarister på kasetter og LP plater, han spilte sånn i flere år, og ett par uker etter at han startet i G N' R begynte han å lære seg riktige grep. Mange av sangene fra tidlig i G N' R spilte han med grep som var veldig mye vanskeligere enn de fleste ordentlige grep, fordi han ikke kunne de ordentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg påstå at du er litt ut på glattisen...

For det første var det første albumet som Slash var med å gi ut Appetite For Destruction(Hvis man ser bort fra live albumet "Live like a suicide"), og hva består de sangene av?

De består av riff og power chords(A5,G5,D5 osv...) Og hvis man går nærmere inn på sangene så vil man finne fingerspill som tar utgangspunkt i helt vanlige grep!

Og man kan vell ikke akkurat forvente å finne en D og en G osv. tatt i første posisjon i den typen rock, eller rock generelt. Det er bare å prøve å sette på en vreng på gitaren og ta en G i første posisjon, da merker du at det ikke er direkte vakkert å høre på!

og uansett om Slash spillte noen "rare" grep så vil jo ikke det gjøre det noe særlig vanskeligere å spille, siden man uansett måtte få "settingen" inn i fingrene!

Og det er vell strengt tatt ikke veldig vanskelig å lære seg Slash's gitarspill, men som alle andre gitarister så kan det være vanskelig i gjennskape den helt samme lyden...

Noe som ofte kan være forskjellen på en god og den veldig god gitarist!

For hvis man ser på selve vanskelighets graden på spillet hans så er det VELDIG mye som er vanskeligere...

Men alt dette avhenger jo av hvor god man er, for for en som aldri har spillt gitar før så er jo tross alt bæ bæ lillelam vanskelig...

Men jeg forstår forsåvidt hva du mener, men jeg tror ikke man skal ta alt man leser på internet for god fisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig her. Slash (og Izzy) spiller powerchords veldig mye på Appetite for Destruction. Ikke lige mye på Use your illution, men samma det.

Du tar nok feil der. (øyvind, ikke bach. Du har jo rett som vanlig, når det gjelder teori...vil ikke bynne å krangle med deg :P )

Sweet child of mine, f.eks. Refrenget består av powerchords : A5 B5 C5

Verset består av spanske akkorder, i fingerspill: D C G D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slash begynte å lære gitar for seg selv ved å prøve å etterligne lydene han hørt at gitarister på kasetter og LP plater, han spilte sånn i flere år, og ett par uker etter at han startet i G N' R begynte han å lære seg riktige grep. Mange av sangene fra tidlig i G N' R spilte han med grep som var veldig mye vanskeligere enn de fleste ordentlige grep, fordi han ikke kunne de ordentlig...

Tror nok det var litt tidligere at han lærte seg noen grep gitt. Men du har rett i at han begynte med å plukke fra plater på egen hånd ja.

Visstnok på en gitar med en streng, som han fikk fra bestemoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.