Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stå og spille gitar


Bjarte

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo en grunn til at gitarister som spiller teknisk krevende musikk, som nevnte Yngwie Malmsteen og John petrucci, har gitaren høyt oppe. Selv har jeg, diplomatisk som jeg er, kuken ca der hvor man putter inn strengene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en grunn til at gitarister som spiller teknisk krevende musikk, som nevnte Yngwie Malmsteen og John petrucci, har gitaren høyt oppe. Selv har jeg, diplomatisk som jeg er, kuken ca der hvor man putter inn strengene :P

Ikke akkurat "hung like a horse", med andre ord.... :lol::lol::lol:

Endret av Tstone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at det låter bedre om gitaren henger lavere. Du mister en god del output og crunch om du har gitaren for høyt oppe.

Man bør også være oippmerksom på at reima har mye å si. Jeg synes de som er svarte og laget og lær låter best. Nylon låter helt forferdelig! Sånne med nagler og sånt låter litt spisst for gitarene mine (ibanez og jackson gitarer) , tror de egner seg bedre for gitarer som låter litt mørkt i utgangspunktet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at det låter bedre om gitaren henger lavere. Du mister en god del output og crunch om du har gitaren for høyt oppe.

Man bør også være oippmerksom på at reima har mye å si. Jeg synes de som er svarte og laget og lær låter best. Nylon låter helt forferdelig! Sånne med nagler og sånt låter litt spisst for gitarene mine (ibanez og jackson gitarer) , tror de egner seg bedre for gitarer som låter litt mørkt i utgangspunktet..

^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.