Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

To kamerater


Gillosepoy

Anbefalte innlegg

Øh.. Ska vel egentlig postes i "Gitar" denne, men.. Ja, ja.. Til saken:

To kamerater av meg begynte å spille gettar samtidig, cirka to måneder sia.. Han ene øver cirka en gang uka og da på det ene riffet han kan. nemlig det korte fra Smoke on The Water.. OG han andre øver hver eneste dag, på alt som jeg har prøvd å lære ham, men han blir ikke bedere.. Han sa for tre år sia at han spilte gitar, men dreit skikkelig på lokket da jeg fant fram en herlig Morgan stålstrenger western. Han unnskyldte seg fort med at han bare kunne spille el da..

Men nå driver han på med en fin nylon "etterellerannnet" å spiller mye skit.. Men problemet er at han bare spiller med pekefingeren, og ikke klarer å bruke noen andre fingere til å spille med. Han klarer såvidt Akkordene D og A.. Han spilte "I was made for lovin' you" for meg her om dagen, ikke riffene, men en slags melodi. Hørte ikke at det var den.. Men hvordan kan jeg lære ham mer? Han vil nemlig starte band.. Og tror at han kan spille bare han får seg el-gitar..

Har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du lærer ham å spille grunnleggende akkorder og evt. powerchords om han er interessert i det. Lærer han det kan han iallefall spille massevis av enkle låter. Burde kunne være nok til å opprettholde interessen ihvertfall.

Ellers må det da være mulig å lære ham å bruke andre fingre enn pekefingeren. Prøv å lær ham å spille med "en-finger-per-bånd", gjerne med et par skalamønstre. Det var iallefall en aldri så liten åpenbaring for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er dette?

En fra Oslo..

Tilbake til menneskene:

Jeg veit ikke helt hvorfor han vil lære seg å spille. Men han liker ikke musikk. (Sjuukt) Jeg spurte ham hvem som var favroittgitaristen hans svaret lød:

"øhh.. Han som spiller Smoke On The Water er jo god!"

Så jeg spurte: "Ja, så du liker Deep Purple da?"

"Nei, har aldri hørt om dem.. Er de gode?"

Da ga jeg opp :P ..

Håpløst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.