Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hyle


jokkemannen

Anbefalte innlegg

Det enkleste tror jeg er å få noen til å vise det til deg.

Jeg viste det in person til en kompis av meg, han plukket det opp på fem minutter.

Eller finn ut av det selv ;)

Slik jeg gjorde :P

Og etter at jeg fant det ut på egenhånd synes jeg det var så tøfft å lage masse hyl og prøve meg masse frem til tommelen begynnnte blø noe sinnsykt(pinched harmonics ja) og det var mens Vesteren fortsatt var hvit ;) Den så sikkelig metal ut med masse blod på :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En artificial harmonic mens du diver? Nei,nei nei. Ta heller en flagiolett.

Kan funke bra det også, men det jeg skrev her var mer dette Satrianitrikset. Det som er så fint med å ta en A.H. istedenfor, er at du kan styre whammyen med venstrehånda, og støtte deg under gitaren med den. Det gir flow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan funke bra det også, men det jeg skrev her var mer dette Satrianitrikset. Det som er så fint med å ta en A.H. istedenfor, er at du kan styre whammyen med venstrehånda, og støtte deg under gitaren med den. Det gir flow.

Sorry at jeg ikke henger helt med, men ta en pinch harmonic for så å styre whammyen med venstre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at jeg ikke henger helt med, men ta en pinch harmonic for så å styre whammyen med venstre?

Stemmer, så du må ta pinch harmonic på en åpen streng. Er du smidig får du sikkert til å frette nota også, men slik Satriani gjør det, så er det bare åpen streng på enten G eller H strengen, eller begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på A.H. og en pinch harmonic?

Uansett, jeg pleier å legge tommelen litt lengre ned på plekteret og plukke strengen med plekteret litt på skrå slik at rett etter at jeg treffer med plekteret så er strengen som ble slått på så vidt borti tommelen.. så den liksom vibrerer mindre.. da hyler den fint. Kommer forkjellig lyd ettersom hvor du slår på strengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artificial harmonic

From Wikipedia, the free encyclopedia.

To produce an artificial harmonic, a string player (such as a guitarist) holds down a note on the neck with their left hand, thereby shortening the vibrational length of the string, and uses their right hand to lightly touch a point on the string that is an integer divisor of its vibrational length, and also pluck the side of the string that is closer to the bridge. This technique is used to produce harmonic tones that are otherwise inaccessible on the instrument. To guitar players, this technique is also known as a pinch harmonic.

This technique, like true harmonics, works by canceling out the fundamental tone and one or more partial tones by deadening their modes of vibration. See node.

Endret av bove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.