Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Custom Bass


Mr.Bungle

Anbefalte innlegg

hehe...

ok ... det er en Chafin Custom !

Ben Chafins første Custom Bass i eget firma, selvsagt er dette Dean relatert ;)

Ben Chafin jobbet for Dean Guitars på 90 tallet og har skylda for modeller som for eksempel

Dean Evo

Dean Edge

Dean Berlin Bass

Hartail

etc. etc.

Bassen blir på modellen "Volante" som eksisterer i gitar !

finner masse info på www.chafincustom.com

Natural Finish

Dark wood single ply binding

"Black Chrome" harware

og jepps Jonki dude ... Aktive Bartolini Soapbars

Neck Through

5 delt hals som nevnt over

med Ebony eller Stripped Ebony

ingen inlays annet enn mitt navn i 12te fret

ny type Bridge, utviklet av blandt annet Ben Chafin

er det noe jeg har utelatt mon tro ? ...

uansett, denne kommer til å bli fiiin B)

Cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Dette blir bare helt konge!! Er nok mange som vil misunne deg denne bassen!

Jeg har akkurat lagt ned Dean Berlin-bassen min for kvelden. Den er bare helt rå! Utrolig at slikt kan masseproduseres av en "billig-leverandør" som Dean. Den slår knock-out på mye jeg har spilt på som har kostet mange ganger mer! Han Chafin-fyren vet nok hva han gjør...

Og selvsagt... Bartolini micer... selv om de er passive på Berlin-bassen, da. Jeg er nok i bunn og grunn også Bartolini-mann, og om de er passive eller aktive, så har de Bart-klangen uansett. B)

Vi gleder oss til å se (og sikle) på den customen din når den blir ferdig!!! Og om jeg er i Telemark på besøk hos familien en gang etter at du har fått den, så får du forberede deg på prøvespilling! :blink::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok i bunn og grunn også Bartolini-mann, og om de er passive eller aktive, så har de Bart-klangen uansett. B)

Jeg har Bartolini-micer som er spesiallaget til MTD basser (jeg har en MTD 535), og dei låter bare kanonbra! Utrolig feit og slagkraftig lyd. Første gang jeg har måttet sette en bass i den active jack-inngangen. 18v pre-ampen sørge for det :) Høres ut som ein jazzbass på steroider+litt til! Bartolini er bra!

Endret av vikunja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Bartolini-micer som er spesiallaget til MTD basser (jeg har en MTD 535), og dei låter bare kanonbra! Utrolig feit og slagkraftig lyd. Første gang jeg har måttet sette en bass i den active jack-inngangen. 18v pre-ampen sørge for det :) Høres ut som ein jazzbass på steroider+litt til! Bartolini er bra!

MTD 535? Stilig! Hvor har du kjøpt den? Tre45 eller egenimportert?

Har ikke hatt anledning til å teste ut amerikanske MTD, men jeg er veldig godt fornøyd med Grendelen min. Den har også Bartolini-micer. Men egentlig er jeg ganske alt-etende... det går mer på den totale følelsen enn "sånn hals" og "sånne micer". Alltid en utfordring å sjekke om en får en bass til å funke! :)

Men Bartoliniene låter som oftest bra, og gir et utmerket utgangspunkt!

Har også EMG, Alembic (de er også temmelig rå!) og Q-tuner i forskjellige basser, og det meste låter bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.