Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tonebone Classic


mikkelnm

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Marshall MG15DFX forsterker som er skikkelig dårlig når jeg skrur opp gain'en, blir stort sett bare grums av det.. Derfor tenker jeg på å kjøpe en pedal som kan ta seg av den biten, og ser at tonebone'en går for rundt 1800kr brukt. Lurer derfor på om det er et godt kjøp og om den vil passe bra sammen med forsterker'n siden jeg ikke har mulighet til å få testa den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting passer bra med den forsterkeren. Hehe. Neida, men jeg ville nok heller ha brukt litt mer penger på en bedre forsterker istedet. Du kan nok ikke få det til å låte så veldig bra uansett med den forsterkeren. Men på den annen side, kan du jo bruke pedalen sammen med den neste forsterkeren du kjøper da. Har ikke prøvd den, men det går for å være en god pedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at forsterkeren er crap, men har dessverre ikke penger til å kjøpe meg noen ordentlig forsterker ennå, greier såvidt å skrape sammen penger til en evt. pedal.. Men er det helt håpløst å få noe bedre lyd ut av Marshall'en? Ikke noen andre pedaler som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Tonebone Classic, og det er den beste distortion boksen jeg vet om, aldri hørt bedre distortion fra en pedal. Problemet ditt er at forsterkeren ikke holder mål, og en pedal som koster mer enn selve forsterkeren vil ikke gi deg bedre lyd.

Tonebone Classic er ment å brukes på rørforsterkere, ikke transistorforsterkere. På en forsterker som den du har så vil lyden bli spiss og vepsete, uansett hvilken boks du bruker. Vel, det finnes andre løsninger, som f.eks en POD gjennom FX-loopen, da bør du få ganske så bra lyd. Du får en brukt POD 2.0 til rundt 2000 spenn, men jeg vil heller anbefale en ny forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pod 2.0 er og forblir crap i forhold til xt. Anbefaler den ikke til noen. Hadde ikke kjøpt den brukt for 500 spenn engang. Den er så utrolig uoversiktelig at det hele blir litt meningsløst. Xt er en helt annen verden.

hvordan er den uoversiktlig mener du?

låter ikke like bra som xt, men duger absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er uoversiktelig på den måten at du ikke har noen som helst oversikt over hva som er stillt inn på de forskjellige 'knottene'.. og i tillegg har hver knott sin sub-funksjon sånn at du må drive og knote noe aldeles for og få stillt inn alt. Og du må liksom huske hva du har stillt inn på alle 'kanalene' siden du ikke får lagra disse med noe navn eller noe.. Og når du først har kommet deg til riktige patch og f.eks vil stille inn litt mer reverb, så må du først finne ut hvor knotten stod fra før, og så stille videre.. rimelig tungvindt spør du meg.

Så.. Xt låter myye bedre, og er 1000 ganger kjekkere og bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er uoversiktelig på den måten at du ikke har noen som helst oversikt over hva som er stillt inn på de forskjellige 'knottene'.. og i tillegg har hver knott sin sub-funksjon sånn at du må drive og knote noe aldeles for og få stillt inn alt. Og du må liksom huske hva du har stillt inn på alle 'kanalene' siden du ikke får lagra disse med noe navn eller noe.. Og når du først har kommet deg til riktige patch og f.eks vil stille inn litt mer reverb, så må du først finne ut hvor knotten stod fra før, og så stille videre.. rimelig tungvindt spør du meg.

Så.. Xt låter myye bedre, og er 1000 ganger kjekkere og bruke.

og koster vel omtrent tre ganger så mye. pod 2 er absolutt verdt pengene, selv om xt er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.