Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarpakke fra elkjøp


Glitter

Anbefalte innlegg

Morn

Jeg har tenkt til å anskaffe meg en el-gitar. Jeg er totalt nybegynner, så jeg ser ikke etter noe dyre greier.

Jeg skjønner selv at gitarer fra elkjøp sannsyneligvis ikke er det beste på markedet, men jeg lurer på om det fungerer greit.

Dette er gitarpakken det er snakk om.

Er det verdt pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn

Jeg har tenkt til å anskaffe meg en el-gitar. Jeg er totalt nybegynner, så jeg ser ikke etter noe dyre greier.

Jeg skjønner selv at gitarer fra elkjøp sannsyneligvis ikke er det beste på markedet, men jeg lurer på om det fungerer greit.

Dette er gitarpakken det er snakk om.

Er det verdt pengene?

Nei. Kjøp deg en skikkelig gitar og forsterker, som ikke detter fra hverandre etter en måneds bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som en annen på forumet sa for en stund sia (AXL?), så er det bedre å kjøpe en dårlige nybegynner gitar, for hvis du da ikke interreserer deg har du ikke tapt no særlig penger på det og hvis du interreser deg har du mer penger og mer kunnskap til kjøpet av den neste gitaren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er sikker på om du kommer til å fortsette med gitar, er det sikkert en helt grei pakke. Har ikke prøvd hverken gitaren eller forsterkeren, men du kan nok ikke forvente deg kvalitet eller god lyd. Det er hvertfall billigste gitarpakka jeg har sett. Og hvis det er prisen du har tenkt å bruke, er det umulig å få noe bra uansett, enten du kjøper nytt eller brukt.

Endret av Painkiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt ikke satset på denne pakken, ganske enkelt fordi elkjøp aldri får den inn, jeg ville se på denne da jeg kjøpte meg elgitar (er newb sjøl, hehe ;)), men de klarte altså ikke å få den inn.

Elkøp har ikke peiling på når de får denne pakken heller, så blås i det sier jeg.

Ville satset på å kjøpe en nybegynnerpakke i den lokale musikksjappa, det var hva jeg kjøpte, angrer ikke et sekund!

Endret av RuBeN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Strat type guitar med 22 bånds Ahorn hals

* 3 single-coil pickupper

* 5 posisjons omskifter og vintage vibrato

* AC 108 RØR 15 watt forsterker med 8" høyttaler

* 2 bånds EQ + Mid-shift, CD/Line input

* Polstret Gig bag, reim, kabel, plekter og div.lærebøker!

Det å kalle det der rørforsterker, er som å si at ræva mi faktisk KAN spille munnspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av forsterker kan du jo kjøpe en Roland Cube 30. Perfekt nybegynner-forsterker, og koster vel ikke mer enn 2 og et halvt tusen. Det var hvertfall det den kostet for 3 år siden.. :rolleyes: Der har du massevis av vreng-effekter, clean-lyd ol.

Men du burde jo selvfølgelig stikke innom den lokale gitar-sjappa der du bor, og snakke med folka der. Nevne hvor mye penger du kan bruke osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte gitaren min på tre45 sa selgeren at han nettopp hadde hatt besøk av en far med sønn som hadde kjøpt gitar på smart-club. Han hadde prøvd å justere gitaren på alle mulige måter, men klarte fortsatt ikke å få den noe særlig lettspilt. Uansett måtte han jo ha litt over tusenlappen for jobben, så da var plutselig ikke gitaren så billig lengre.

Jeg prøvde en slik billig-gitar på smart-club sist jeg var der, og det gikk jo an å spille på den. Men nå er ikke fingrene mine så skjøre lengre som de var første gangen jeg tok i en gitar. Men jeg ser for meg at man fort mister motet på en slik 'eggdeler'.

Personlig kjøpte jeg en billig nylonstrenger til rundt tusenlappen da jeg ble bitt av basillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som dreper spillegleden som en dårlig gitar.

Yes. Selve instrumentet kan være til stor inspirasjon i seg selv. Det eneste er at man må opp på rundt 5-6 000 før man får gitar og amp faktisk kan selges igjen istedet for å kaste på dynga om du blir lei. Du får rett og slett bare ta en avgjørelse på om du er interessert nok til å bruke så mye. Ellers kan man fint kjøpe seg en begynnerpakke, men de er veldig, veldig dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let brukt eller gå til din lokale musikksjappe og kjøp der.. ikke noe som er bedre enn å ha en trofast butikk du kan gå tilbake til og få gode tilbud, tips og råd :)

elkjøp har så lite peiling at det er vondt..og om det skulle bli ødelagt, så er det større sansynlighet for at det blir den lokale butikken/repratøren som må ordne det, enn at elkjøp tar seg av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.