Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kompressor


Bobby Peru

Anbefalte innlegg

Hva anbefales?

Det kommer an på hvordan du vil at det skal låte. Mange har ropt høyt og bredt om Keeley-kompressoren som en må-ha-pedal, men siden har folk moderert seg og fått med at den endrer lydbildet en del. De andre kjenner jeg ikke noe til sånn akkurat nå. Men som sagt, det kommer jo an på hvordan du vil at det skal låte, for hvis du skal ha køntri-komp er det kanskje noen som fungerer bedre enn om du vil ha litt pulserende leke-komp, eller si ultra-LA-studio-på-åttitallet-komp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvordan du vil at det skal låte. Mange har ropt høyt og bredt om Keeley-kompressoren som en må-ha-pedal, men siden har folk moderert seg og fått med at den endrer lydbildet en del. De andre kjenner jeg ikke noe til sånn akkurat nå. Men som sagt, det kommer jo an på hvordan du vil at det skal låte, for hvis du skal ha køntri-komp er det kanskje noen som fungerer bedre enn om du vil ha litt pulserende leke-komp, eller si ultra-LA-studio-på-åttitallet-komp.

Kanskje ikke ultra-LA, men jeg tenker meg et lydbilde med skarp og klar attack (hvis det sier noe).

Mellom de to siste kategoriene du lister opp altså ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke ultra-LA, men jeg tenker meg et lydbilde med skarp og klar attack (hvis det sier noe).

Mellom de to siste kategoriene du lister opp altså ;-)

80talls-LA er dbx160, men det er ikke en pedal... du har fått noen bra forslag, men jeg kan ikke bedømme nøyaktig hvilke som vil fungerer for deg. Jeg skal gi et par forslag til:

– Barber Tone Press. Hadde denne kun en kort stund selv da den har en (udokumentert?) tone-pot på innsiden som i mitt tilfelle stod veldig feil justert. Mange skryter av den for tiden og justeringsmuligheten er gode nok til å få til mye. Den er en parallell-effekt med miksejustering, så du kan oppdage spennende ting der.

– Emma Transmorgrifier. Må med siden jeg har den på pedalhylla. Nok justeringsmuligheter (ratio, attack og release) og fin transparens. Ulempe at navnet er så vanskelig å stave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.