Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spille gitar og synge samtidig


Oscillo

Anbefalte innlegg

I utgangspunktet er jo dette en smal sak, men er det flere enn meg som har store problemer med å synge f.eks Come As You Are med Nirvana samtidig som man spiller den enkle bassgangen? Rytmen i melodien er liksom en litt annen enn i vokalen.

Tilsvarende finner jeg det skikkelig vanskelig å spille en fast rytme på basstrengene samtidig som det skal spilles en eller annen melodi på de andre strengene. Noe blant annet Tommy Emmanuel er veldig dyktig på.

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg to "idiotsikre" måter å lære meg slikt på. Den ene er å tenke alle toner på både gitaren og i stemmen mens jeg spiller og synger, den andre er å først lære det så godt på gitaren at det sitter fullstendig i fingra, og jeg kan konsentrere meg om synginga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe du har samme problem om du prøver deg på trommer...

Du kan da alltids øve? Øvelse gjør mester. (ja, jeg vet. Hjalp ikke deg et gram)

Kanskje det hadde vært en idè å begynne å spille litt trommer innimellom...?

Er ikke noe stort problem, men dog litt irriterende at det skal være så vanskelig.

Come As You Are høres ikke særlig bra ut når man begynner å synge med 'gitarrytmen' ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær deg sangen så den sitter som et skudd i fingra. En fin sang kan jo være "Knocking on heavens door". Utrolig lett å synge til.

Tenker du på Guns'n'Roses sin versjon da eller? Bob Dylan sin versjon går greit ihvertfall.

Men akkurat nå driver jeg og prøver på Alive med Pearl Jam. Den er heller ikke så grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er jo dette en smal sak, men er det flere enn meg som har store problemer med å synge f.eks Come As You Are med Nirvana samtidig som man spiller den enkle bassgangen? Rytmen i melodien er liksom en litt annen enn i vokalen.

Tilsvarende finner jeg det skikkelig vanskelig å spille en fast rytme på basstrengene samtidig som det skal spilles en eller annen melodi på de andre strengene. Noe blant annet Tommy Emmanuel er veldig dyktig på.

Noen som har tips?

Jeg hadde problem med akkurat det samme. Med litt øving så går det pent,!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

james hetfield er flink å spille ting som er vanselig å syne over ja.. samme med dave matthews band

Prøv å syng og spill satellite og jimi thing med sistenevnte... klarer d såvidt :-)

ellers skal d jo nevnes at han karen i emperor er syk på å spille syke ting og synge samtidig...

men som folk sier... d er bare å lære seg det til d sitter i fingrene om man kan klare å fokusere på synginga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.