Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metal fra Kalevala :)


KaLeVaLa

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg likesågodt kunne slenge ut en topic her på vegne av musikken jeg driver på å spiller!

Det er metal med en drøy mengde dobbelbasstrommer ;) hehe...trommene er progga på dataen i Reason 3.0 med samples fra DFH1. , utstyr jeg ellers bruker er en bc rich warlock mick thompson signatur modell (den billige) Boss GT6 effektbrett og til slutt Adobe Audition til å ta opp hele mirakkelet!

Ta det i betraktning at jeg har kun spilt i 1års tid nå! De 3 låtene som ligger utpå nettet der ble spillt inn isommer...så..ja :)

Her er uansett linken: http://www.myspace.com/kalevala

Alltid gøy med feedback!

Endret av KaLeVaLa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg er mektig imponert (spesielt hvis du bare har spilt i et års tid). Ikke det at jeg likte musikken noe særlig eller gitarlyden, men det er helt uvesentlig siden jeg er en sær jævel som er låst fast i min musikk. :blink:

Du kunne kanskje prøvd å gjøre noe med trommelyden. Vokal kunne også gjort det hele litt mer interessant (særlig når sangene er riffbaserte og er såpass lange). Nå er jeg ikke helt sikker på hvilken sound du er ute etter, så jeg får heller sende ballen videre.

Stå på, kan bli noe dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg er mektig imponert (spesielt hvis du bare har spilt i et års tid). Ikke det at jeg likte musikken noe særlig eller gitarlyden, men det er helt uvesentlig siden jeg er en sær jævel som er låst fast i min musikk. :blink:

Du kunne kanskje prøvd å gjøre noe med trommelyden. Vokal kunne også gjort det hele litt mer interessant (særlig når sangene er riffbaserte og er såpass lange). Nå er jeg ikke helt sikker på hvilken sound du er ute etter, så jeg får heller sende ballen videre.

Stå på, kan bli noe dette. :)

Takker :) hehe..måtte le da jeg leste uttalelsen din om deg selv...at du er en sær jævel som er låst fast :lol: hehe! Anyways...trommene har jeg ikke gidda å stresse så veldig mye med pga at jeg foreløpig bare har en laptop jeg sitter med..men har en stasjonær pc som jeg enda ikke har satt opp som skal brukes kun til musikkmekking...så da kommer jeg til å sitte å gjøre det mer vellaget :) Vokal skulle jeg veldig gjerne likt å hatt på...men kjenner lixom ingen som kan synge...og jeg kan hvertfall ikke gjøre det selv! Sounden jeg er ute etter...hmmm....vel....altså...jeg digger band som Slipknot, Chimaira, Lamb of god , Machine Head etc....så..ja..er liksom den greia der :) Vokal tilsvarende det er det jeg er ute etter da ;)

Uansett..takk for konstruktiv krittikk .. det jeg er ute etter :)

sattan! det er noe av det bedre jeg har hørt på dette forumet! skikkelig metall \m/

eneste jeg er litt pirkete på er at det er litt langdradd. seriøst, keep up the good work! si ifra hvis du trenger bass :P :P :D

Thanx dude B)

Ja, jeg har også lagt merke til at det blir litt langdratt iblant med noen ting...men føler det ikke slik når jeg sitter å spiller det inn...menmen....det blir nok forbedret på alle måter med tiden :)

Bass ja..:) spiller ikke bass selv..du hører sikkert at det kun er gitarspor og trommer her...så...bass hadde ikke vært dumt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Den kan jeg leve en stund på ;) hehe!

Ja, hadde vært artig å starte band, men...føler meg ikke helt trygg på megselv innen spilling enda...så..men det kommer nok med tiden :)

men det er der problemet ligger, du må rett og slett prøve deg! bedre å prøve enn å vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, som sagt tidligere så har jeg ikke lagt så veldig mye vekt på selve lydproduksjonen siden jeg sitter her med laptop (og ikke ekstern mus) !

Hadde jeg fått vocals oppå så tror jeg ikke det hadde blitt så ensformig :) Vokal gjør en god del..hvertfall når musikken min er ganske riff-bassert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, som sagt tidligere så har jeg ikke lagt så veldig mye vekt på selve lydproduksjonen siden jeg sitter her med laptop (og ikke ekstern mus) !

Hadde jeg fått vocals oppå så tror jeg ikke det hadde blitt så ensformig :) Vokal gjør en god del..hvertfall når musikken min er ganske riff-bassert!

ikke glem bass :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.