Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Reverb-boks plassering inni forsterkeren (combo)


Anbefalte innlegg

Eg har ein Fender blues junior som eg ville flytte reverb-boksen i, for å få plass til noko anna. Nokon som veit om eg kan skru reverb-boksen på sideveggen av forsterkeren? Eller må den ligge horisontalt? Kan trafoen påvirke dersom den blir for nærme? Dette er ein sån fjør-reverb. Håper nokon kan hjelpe......

Endret av Eik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare pass på å ikke skru den fast der den kan skru seg inn i ledningene og at den stå et par centimetet unna elementet så skal nok det gå bra

Ok, men er det pågrunn av vibrasjoner eller pågrunn av magneten (magnetfeltet), at den må stå eit par cm frå elementet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke hvor magnetisk den fjæra er jeg, veit heller ikke om det blir noe problem. Det eneste måtte da være plassering i forhold til strømforsyning og høytalerelementer. Jeg skulle mene at en fjærreverb klarer seg helt fint i vertikal posisjon.

Så det er bare å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke bare koble den til, og prøve med å teipe den fast eller noe til å begynne med? hvis du finner ut at det ikke funker, prøver du et annet sted.. Jeg har sett comboer som har reverb-boksen skrudd fast til sideveggen, så jeg tror det skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.