Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vais teknikk (debatten fortsetter...)


aiwass

Anbefalte innlegg

Han spiller låtene sine perfekt, men med en gang du ser han improvisere, er det plutselig ikke de helt sjuke faktene lengre, han tapper ikke like feilfritt og cleant som han gjør ellers etc.

..hvem gjør ikke en glipp når de improviserer ? fri-jazz folk kan sikkert gå i studio å improvisere et album, men hva vil det gi av dybde, gjenkjennelige partier, osv.

liker vai fordi han har så rå stil uten at låtene blir for sære til at det ikke appellerer til meg. (hør siste med planet x ...DEN er sjuk...ble tullete i hodet etter en hel gjennomhøring uten pause).

Uansett..det finnes alltids folk som spiller fortere og sprøere og improviserer bedre, men hva gjør det når den musikken vai gir oss med talentet han har til rådighet, er myye mer givende å høre på enn brorparten av gitarfresingen der ute. (min mening)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uansett..det finnes alltids folk som spiller fortere og sprøere og improviserer bedre, men hva gjør det når den musikken vai gir oss med talentet han har til rådighet, er myye mer givende å høre på enn brorparten av gitarfresingen der ute. (min mening)

Hvis du tror Vais musikk er det mest givende av all avansert gitarmusikk, så tar du nok feil...

(Ikke for å nekte deg din personlige mening, altså, men fordi det rett og slett finnes så mye annet der ute.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror Vais musikk er det mest givende av all avansert gitarmusikk, så tar du nok feil...

(Ikke for å nekte deg din personlige mening, altså, men fordi det rett og slett finnes så mye annet der ute.)

Kommer an på hva du finner givende i musikk generelt. Vai har stort sett hatt gode tekster, synes jeg. Hvilke andre i kategorien avansert gitarmusikk kan du anbefale - som jeg kommer til å like? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror Vais musikk er det mest givende av all avansert gitarmusikk, så tar du nok feil...

(Ikke for å nekte deg din personlige mening, altså, men fordi det rett og slett finnes så mye annet der ute.)

vel..det der blir vel akkurat det du sier.. å nekte meg min personlige mening, så jeg kan jo ikke ta feil på noe så helst vis når jeg sier at vai er den som gir meg klart mest av det jeg har hørt hittil.... <_<

Ikke at jeg ikke finner andre instrumentalister givende... siste plata til petrucci synes jeg var konge! (og eneste cd jeg hadde i bilen i flere mnd. :D )

men ser gjerne at du drar frem noen eksempler på gitarister du synes gir deg mye, så skal jeg gi dem en sjanse

Endret av GonWild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.