Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

VOX AD30VT


vwh

Anbefalte innlegg

Vil bare tipse dere om VOX sin "nye" AD30VT combo. Den slår konkurrentene Line6 Spider II og Roland Cube 30 til de grader ned i støvlene. Absolutt noe å sjekke ut om du vil ha en liten combo. Prisen er latterlig lav for en forsterker av dette kaliberet. 2299,- gav jeg for min gjennom www.gdg.no.

Vox_AD30VT.jpg

Endret av Jon Henrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig.

VOX AD30VT har en fantastisk god vreng som passer alle. Selve forsterkeren skal jeg kjøpe i morgen. Kan emulere alt fra clean til rectifier.

Kan fortelle litt om min ferd fram til VOX AD30 VT. Har spilt elektrisk og akustisk noen måneder, og har til nå hatt to forsterkere. Først en liten dritt av en Daphon 10watts og har for øyeblikket en Peavey Rage 108. Jeg har sett fram til en bedre forsterker, og har brukt lang tid på å finne en ny forsterker. Har prøvd Laney, Behringer, Roland og Fender, og sist lørdag prøvde jeg AD30VT. Jeg har aldri hørt så fin, rund og god lyd i en forsterker. Jeg gleder meg til å få den i morgo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne. Veldig mye for penga. Har hatt min siden i sommer, og med riktig skruing og endel erfaring med dens noe sære (?) oppførsel (mer eller mindre vellykket forsøk på emulering av originalenes oppførsel fra fabrikantens side) får man frem en hel haug av nydelig lyd. Spesielt mye bra får jeg ut av den med en Strat. Flott sak til naboplaging og jamming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med de fleste transeamper blir lyden betraktelig dårligere når man øker volumet. Jeg vil tro at AD30VTen vil fungere greit i bandsammenheng, men AD50VT eller større vil nok være det optimale.

For opplysningens skyld, har jeg ennå ikke satt Master-volumet over kl. 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten utfordring til deg, Jon Henrik; på hvilke områder synes du denne mangler mest sammenlignet med de andre (vesentlig dyrere) du har hatt? Jeg skjønner at det selvfølgelig er et helt vanvittig sammenligningsgrunnlag, men hadde vært interessant å høre litt om hvilke forskjeller du opplever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten utfordring til deg, Jon Henrik; på hvilke områder synes du denne mangler mest sammenlignet med de andre (vesentlig dyrere) du har hatt? Jeg skjønner at det selvfølgelig er et helt vanvittig sammenligningsgrunnlag, men hadde vært interessant å høre litt om hvilke forskjeller du opplever.

Vox'en mangler helt klart rør-feelen som ekte rør-amper har. Det handler kanskje mer om følelsen av det du spiller på, fremfor lyd. Om jeg skal sammenligne direkte med Bogneren (noe som i og for seg er en smule komisk), kan jeg si såpass at Voxen låter tynnere og med skarpere topp, mangler den woody og punchy Bogner mellomtonen, og rett og slett ikke den kremaktige lyden som gode rør-amper leverer. Den er heller ikke like responsiv rent dynamisk, dvs. skru ned volumkontrollen på gitaren, og den reagerer ikke på samme måte som en rør-amp.

Samtidig er det ingen tvil om at det er kvaliteter ved Vox'en som jeg finner svært tiltalende. Det er en morsom amp å spille på. Den har vreng i tonnevis, og har jevnt over gode forsterkermodeller som gjør at man kan sitte å leke seg. Den er enkel å forstå og justere. Det blir mer fokus på spilling fremfor lyd. Samtidig har jeg virkelig fått erfare at det vi mennesker normalt sett oppfatter som "tone", avhenger i stor grad av fingrene som spiller.

Jeg lurer egentlig veldig på hvordan en AD100VT topp, i kombinasjon med et 2x12 kabinett og eksterne effekter ville høres ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.