Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitarport og Cubase SX 2.01


Rohde

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt Line 6 gitarport, og vil gjerne gjøre innspillinger i Cubase SX 2.01. Er helt ny i cubase, og har null peil, men skal prøve å få bedre oversikt nå.

Det jeg lurte på er hvordan man gjør slik at guitarporten, som fungerer som et eksternt lydkort, fungerer som innspillingslydkort. Veldig klønete formulert, men håper dere skjønner. Har tidligere brukt Audio Catalyst, og da var det bare å velge hva man ville fra en rullemeny (soundmax, guitarport, ++)

Help, anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv og gå på devices -> vst connections (eller tryk f4). Så går du på inputs, og velger f.eks Guitarport på kanal 1 eller noe sånt.. Så går du på den kanalen du har laget, som du skal ta opp på, og velger den inputen du la guitarport på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men guitarport er vel ikke en VST connection?

takk uansett, skal prøve nå.

Bær over med meg, mulig jeg er helt teit, men inni den menyen (f4), så står ikke guitarporten engang oppført. Står kun stereo in og det eneste er sound max digital 1 og 2, som vel er left og right eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.